Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 20. september 2024Meniny má Meniny majú Ľuboslav a Ľuboslava
< sekcia Ekonomika

Orgány na ochranu spotrebiteľov v EÚ preverujú platobný model Mety

Ilustračná snímka. Foto: TASR Michal Svítok

Orgány EÚ na ochranu spotrebiteľov majú podozrenie, že spoločnosť Meta, vlastník sociálnych sietí Facebook a Instagram, neposkytol používateľom dostatočne jasné informácie o svojom platobnom systéme.

Brusel 22. júla (TASR) - Orgány na ochranu spotrebiteľov v Európskej únii (EÚ) preverujú zavedenie nového platobného modelu internetovej spoločnosti Meta. Oznámila to v pondelok európska komisárka. "Nebudeme sa prizerať niektorým zákerným praktikám, ktoré zavádzajú spotrebiteľov," uviedla vo vyhlásení podpredsedníčka Európskej komisie Věra Jourová. TASR o tom informuje na základe správ agentúr AFP a DPA.

Orgány EÚ na ochranu spotrebiteľov majú podozrenie, že americká spoločnosť Meta, vlastník sociálnych sietí Facebook a Instagram, neposkytol používateľom dostatočne jasné informácie o svojom platobnom systéme. V roku 2023 dala Meta svojim používateľom na výber, či budú platiť za Facebook a Instagram, alebo budú súhlasiť s tým, aby sa ich údaje používali na personalizovanú reklamu. Úrady skúmajú, či spoločnosť mohla použiť zavádzajúce alebo agresívne metódy na zabezpečenie súhlasu. Obávajú sa tiež, že spotrebitelia boli pod neprimeraným tlakom, "aby si rýchlo vybrali medzi týmito dvoma modelmi v obave, že okamžite stratia prístup k svojim účtom a sieti kontaktov".

Orgány na ochranu spotrebiteľov informovali spoločnosť Meta o svojich obavách prostredníctvom európskej Siete spolupráce v oblasti ochrany spotrebiteľa (CPC), ktorej činnosť koordinuje Komisia. Spoločnosť má teraz čas do 1. septembra, aby zareagovala na obvinenia.