Tržby obchodníkov vzrástli zo dňa na deň o 100%.
Autor OTS
Bratislava 26. novembra (OTS) – Oslabenie koruny Českou národnou bankou (ČNB) vyhnalo do kamenných a internetových obchodov nielen Čechov, ale aj Slovákov. Po vypredaní aktuálnych skladových zásob totiž českí obchodníci s veľkou pravdepodobnosťou zvýšia ceny dovážaných tovarov, ktoré budú po oslabení meny nakupovať zo zahraničia drahšie.
„V prvých dvoch dňoch po oznámení devízovej intervencie sme zaznamenali nárast tržieb v našom českom aj v slovenskom internetovom obchode o vyše 100%,“ hovorí Oldřich Kurz z internetového obchodu Alza.cz a Alza.sk.
V Čechách súviseli masívne nákupy najmä so snahou spotrebiteľov získať tovar za pôvodné ceny. „Na Slovensku to bol dôsledok zníženia cien v eurách, ku ktorému sme bezprostredne po intervencii ČNB pristúpili,“ ozrejmuje Oldřich Kurz a dodáva, že po vypredaní robustných zásob nahradí Alza pôvodný tovar novým, drahším o zhruba 5 až 8%.
S istou mierou zveličenia možno povedať, že vďaka ČNB začala nákupná vianočná sezóna zhruba o mesiac skôr ako vlani. „Spomedzi elektroniky a počítačovej techniky, ktoré tvoria gro nášho portfólia, sme zaznamenali najväčší nárast predaja u tabletov, ultrabookov, smartfónov a malých domácich spotrebičov,“ uzatvára Oldřich Kurz.
Doplnkové informácie:
Internetový obchod Alza.sk patrí medzi najväčšie internetové obchody s výpočtovou technikou a elektronikou na Slovensku. Jeho prevádzkovateľom je spoločnosť Alza.cz, a.s., ktorá funguje na trhu už od roku 1994, pričom vlani dosiahla obrat 7,6 miliardy CZK a vybavila 2,5 milióna objednávok. Alza.sk sa v nezávislej súťaži ShopRoku 2013 umiestnil medzi desiatimi najpopulárnejšími e-shopmi roka a zároveň vyhral 1. miesto v Cene kvality v kategórii Obchodné domy. Stalo sa tak aj vďaka bezkonkurenčnej skladovej dostupnosti, širokej ponuke produktov a nadštandardným službám.
„V prvých dvoch dňoch po oznámení devízovej intervencie sme zaznamenali nárast tržieb v našom českom aj v slovenskom internetovom obchode o vyše 100%,“ hovorí Oldřich Kurz z internetového obchodu Alza.cz a Alza.sk.
V Čechách súviseli masívne nákupy najmä so snahou spotrebiteľov získať tovar za pôvodné ceny. „Na Slovensku to bol dôsledok zníženia cien v eurách, ku ktorému sme bezprostredne po intervencii ČNB pristúpili,“ ozrejmuje Oldřich Kurz a dodáva, že po vypredaní robustných zásob nahradí Alza pôvodný tovar novým, drahším o zhruba 5 až 8%.
S istou mierou zveličenia možno povedať, že vďaka ČNB začala nákupná vianočná sezóna zhruba o mesiac skôr ako vlani. „Spomedzi elektroniky a počítačovej techniky, ktoré tvoria gro nášho portfólia, sme zaznamenali najväčší nárast predaja u tabletov, ultrabookov, smartfónov a malých domácich spotrebičov,“ uzatvára Oldřich Kurz.
Doplnkové informácie:
Internetový obchod Alza.sk patrí medzi najväčšie internetové obchody s výpočtovou technikou a elektronikou na Slovensku. Jeho prevádzkovateľom je spoločnosť Alza.cz, a.s., ktorá funguje na trhu už od roku 1994, pričom vlani dosiahla obrat 7,6 miliardy CZK a vybavila 2,5 milióna objednávok. Alza.sk sa v nezávislej súťaži ShopRoku 2013 umiestnil medzi desiatimi najpopulárnejšími e-shopmi roka a zároveň vyhral 1. miesto v Cene kvality v kategórii Obchodné domy. Stalo sa tak aj vďaka bezkonkurenčnej skladovej dostupnosti, širokej ponuke produktov a nadštandardným službám.