Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. november 2024Meniny má Vratko
< sekcia Ekonomika

P. Kažimír sa nedá vtiahnuť do mediálnych hier majiteľa RegioJetu

Minister financii SR Peter Kažimír Foto: TASR - Michal Svítok

RegioJet informoval, že ministerstvu dopravy odovzdal záväznú ponuku na prevádzku vlakov.

Bratislava 11. apríla (TASR) - Minister financií Peter Kažimír (Smer-SD) dostal v pondelok (10.4.) list od majiteľa spoločnosti RegioJet so žiadosťou o stretnutie ohľadom ponuky, ktorú tento súkromný prepravca adresoval aj ministrovi dopravy. Potvrdila to riaditeľka tlačového odboru Ministerstva financií (MF) SR Alexandra Gogová.

Minister financií podľa nej riešil túto tému a bol pripravený sa s predstaviteľmi spoločnosti stretnúť. Dnes RegioJet list poslal ministrovi aj mailom, ešte predtým ho ale distribuoval novinárom. Ministra okrem toho urgoval aj cez SMS správy.



"Takéto správanie považujeme za neprijateľné. Na tieto vydieračské taktiky minister nebude reagovať a nedá sa vtiahnuť do mediálnych hier, ktoré tu majiteľ tejto firmy rozohral. Ďalšie rokovania s touto spoločnosťou preto necháva minister plne v kompetencii ministra dopravy a praje mu božiu trpezlivosť a pevné nervy," dodala v stanovisku Gogová.

RegioJet dnes informoval, že ministerstvu dopravy odovzdal záväznú ponuku na prevádzku troch párov vlakov na trase z Humenného cez Košice a Žilinu do Prahy, a tiež štyroch párov vlakov zo Štúrova cez Bratislavu a Kúty do Prahy. Okrem ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka (Most-Híd) dostali podľa spoločnosti túto ponuku aj minister financií Peter Kažimír (Smer-SD) a Kancelária predsedu vlády SR Róberta Fica (Smer-SD).

Ide o trasy, kde štát doteraz vlaky financuje, ale súkromný dopravca ich chce vypravovať bez dotácií. Podľa RegioJetu doteraz štát dotuje tieto spoje sumou približne 9,2 milióna eur ročne. Spoločnosť tiež avizovala, že zaistí prevádzku vlakov vrátane akceptácie zákonných zliav, napríklad prepravu detí do šesť rokov zadarmo či zľavy pre zdravotne ťažko postihnutých cestujúcich alebo študentov, a to na vlastné podnikateľské riziko.

Predložený návrh na prevádzku vlakov na trase z Humenného do Prahy a zo Štúrova do Prahy však podľa ministerstva dopravy úplne mení časy odchodov štátnych vlakov. "Preto nie je pravda, že je pripravený ich plnohodnotne nahradiť," uviedla hovorkyňa rezortu Karolína Ducká.

Ak by ministerstvo s takýmto konceptom súhlasilo, zásadným spôsobom by sa podľa jej slov obmedzila večerná doprava z východu Slovenska do Prahy a zrušilo by sa aj popoludňajšie spojenie Košíc a Prahy, ktoré by nahradila ponuka spojov v úplne inom čase, akú dnes verejnosť využíva. "Čo nepovažujeme za správne," konštatovala Ducká. Zároveň avizovala, že ministerstvo dopravy si predložený návrh ešte podrobne preštuduje a vyhodnotí.