Šéfredaktor Hospodárskych novín neočakáva, že sa budú printové tituly v budúcnosti predávať viac.
Autor TASR
Bratislava 15. mája (TASR) - Pre noviny je dôležitý exkluzívny obsah a za ten sú ochotní ich čitatelia platiť. Nie je pritom dôležité, či ide o printovú alebo internetovú verziu, myslí si šéfredaktor Hospodárskych novín Peter Vavro.
"Nikdy som nebol zástanca toho, aby sa vytvárali samostatné redakcie webov a printov v rámci vydavateľských domov. Vždy som bol za to, aby sme sa naučili selektovať obsah, ktorý má ísť do printu a ktorý na web," uviedol v relácii Ekonomika: Tu a teraz na spravodajskom portáli teraz.sk.
Vavro neočakáva, že sa budú printové tituly v budúcnosti predávať viac. "Dá sa očakávať, že sa to bude postupne posúvať k nepapierovým platformám, ale obsah ako taký zostáva kľúčový. Dôležité je, aby stále existoval dopyt po špecializovaných a exkluzívnych informáciách," zdôraznil.
Hospodárske noviny pred časom vystúpili zo systému spoplatnenia internetového obsahu Piano a v týchto dňoch po niekoľkých mesiacoch bezplatnej registrácie spustili svoje vlastné spoplatnené HN Konto. Dôvodom boli predovšetkým nízke tržby, ktoré Piano generovalo, ale aj dlhodobá stratégia vydavateľstva.
"Do Piana sme išli hlavne preto, aby sme otestovali ochotu ľudí platiť za kvalitné informácie na webe. Zistili sme, že ľudia sú ochotní za ne platiť, ale nie v takom rozsahu, aby všetky vydavateľstvá mohli hneď prejsť na systém fungovania len webových platforiem," priblížil Vavro. "V prípade Piana išlo skôr o psychologický moment rozhodovania, ale v prípade vlastného systému spoplatnenia je to už o stratégii vydavateľstva Ecopress," dodal. Do spoplatnenej zóny HN zaraďujú vlastné komentáre, analýzy, exkluzívne zistenia či rozhovory.
"Nikdy som nebol zástanca toho, aby sa vytvárali samostatné redakcie webov a printov v rámci vydavateľských domov. Vždy som bol za to, aby sme sa naučili selektovať obsah, ktorý má ísť do printu a ktorý na web," uviedol v relácii Ekonomika: Tu a teraz na spravodajskom portáli teraz.sk.
Vavro neočakáva, že sa budú printové tituly v budúcnosti predávať viac. "Dá sa očakávať, že sa to bude postupne posúvať k nepapierovým platformám, ale obsah ako taký zostáva kľúčový. Dôležité je, aby stále existoval dopyt po špecializovaných a exkluzívnych informáciách," zdôraznil.
Hospodárske noviny pred časom vystúpili zo systému spoplatnenia internetového obsahu Piano a v týchto dňoch po niekoľkých mesiacoch bezplatnej registrácie spustili svoje vlastné spoplatnené HN Konto. Dôvodom boli predovšetkým nízke tržby, ktoré Piano generovalo, ale aj dlhodobá stratégia vydavateľstva.
"Do Piana sme išli hlavne preto, aby sme otestovali ochotu ľudí platiť za kvalitné informácie na webe. Zistili sme, že ľudia sú ochotní za ne platiť, ale nie v takom rozsahu, aby všetky vydavateľstvá mohli hneď prejsť na systém fungovania len webových platforiem," priblížil Vavro. "V prípade Piana išlo skôr o psychologický moment rozhodovania, ale v prípade vlastného systému spoplatnenia je to už o stratégii vydavateľstva Ecopress," dodal. Do spoplatnenej zóny HN zaraďujú vlastné komentáre, analýzy, exkluzívne zistenia či rozhovory.