Experti predpovedajú, že predaj vozidiel sa na budúci rok dostane na 20-ročné minimum. Z rastu odbytu sa tešia len Volkswagen a BMW.
Autor TASR
Paríž 22. septembra (TASR) - Nadchádzajúci Parížsky autosalón (29. 9. až 14. 10.) sa bude konať v ponurej atmosfére. Trh s osobnými vozidlami v Európe upadá a zmena trendu zostáva v nedohľadne.
Experti vidia jeho budúcnosť čierno. Predpovedajú, že predaj vozidiel sa na budúci rok dostane na 20-ročné minimum. Z európskych koncernov sa tešia z rastu odbytu len Volkswagen (VW) a BMW.
Výrobcovia si veľa sľubujú od nových modelov, ale experti ich varujú pred veľkými očakávaniami. V Paríži predstavia nové alebo vylepšené modely osvedčených značiek takmer všetci producenti. Nemecký expert Ferdinand Dudenhöffer poznamenal, že ak by nebola v Európe finančná kríza, nové modely by pohli trhom. Ako však uviedol, "trhy s vozidlami v južnej Európe sa nachádzajú v nezabrzditeľnom páde".
Profesor Dudenhöffer očakáva, že rok 2013 bude v odbyte vozidiel na starom kontinente najhorším od roku 1993. Malo by sa ich predať 11,6 milióna, kým tento rok sa očakáva ich odbyt 11,9 milióna. Domnieva sa, že v Paríži sa teraz prejaví bezradnosť výrobcov.
Expert Ian Fletcher, analytik spoločnosti IHS, predpokladá, že trh s automobilmi sa v Európe nedostane na predkrízovú úroveň ani o štyri - päť rokov.
Ostrým problémom bude čeliť francúzsky PSA Peugeot Citroën, lebo je silno závislý od európskeho trhu. O svojej budúcnosti bude musieť znovu intenzívne premýšľať aj Opel, európska dcéra amerického General Motors.
Experti vidia jeho budúcnosť čierno. Predpovedajú, že predaj vozidiel sa na budúci rok dostane na 20-ročné minimum. Z európskych koncernov sa tešia z rastu odbytu len Volkswagen (VW) a BMW.
Výrobcovia si veľa sľubujú od nových modelov, ale experti ich varujú pred veľkými očakávaniami. V Paríži predstavia nové alebo vylepšené modely osvedčených značiek takmer všetci producenti. Nemecký expert Ferdinand Dudenhöffer poznamenal, že ak by nebola v Európe finančná kríza, nové modely by pohli trhom. Ako však uviedol, "trhy s vozidlami v južnej Európe sa nachádzajú v nezabrzditeľnom páde".
Profesor Dudenhöffer očakáva, že rok 2013 bude v odbyte vozidiel na starom kontinente najhorším od roku 1993. Malo by sa ich predať 11,6 milióna, kým tento rok sa očakáva ich odbyt 11,9 milióna. Domnieva sa, že v Paríži sa teraz prejaví bezradnosť výrobcov.
Expert Ian Fletcher, analytik spoločnosti IHS, predpokladá, že trh s automobilmi sa v Európe nedostane na predkrízovú úroveň ani o štyri - päť rokov.
Ostrým problémom bude čeliť francúzsky PSA Peugeot Citroën, lebo je silno závislý od európskeho trhu. O svojej budúcnosti bude musieť znovu intenzívne premýšľať aj Opel, európska dcéra amerického General Motors.