Dôvodom sú teroristické útoky, ktoré znížili počet návštevníkov francúzskej metropoly.
Autor TASR
Paríž 23. novembra (TASR) - Parížsky turistický priemysel má za sebou slabé leto. Dôvodom sú teroristické útoky, ktoré znížili počet návštevníkov francúzskej metropoly. Informovala o tom agentúra DPA.
Hotely a ďalšie ubytovacie zariadenia v parížskom regióne zaznamenali od mája do septembra medziročný pokles počtu prenocovaní o 12,4 %, uviedol dnes francúzsky štatistický úrad Insee. Výrazne sa znížil predovšetkým počet zahraničných návštevníkov Paríža, keď počet prenocovaní v tomto segmente padol o 16,6 %.
Na celofrancúzskej úrovni počet prenocovaní počas leta klesol o 2,5 %, pričom najprudšie padol počet zahraničných návštevníkov, ktorý sa znížil o 5,5 %.
Turizmus je vo Francúzsku dôležitým segmentom ekonomiky. Odvetvie zamestnáva 2 milióny ľudí a jeho podiel na hrubom domácom produkte (HDP) krajiny predstavuje vyše 7 %.
Vláda začiatkom novembra oznámila, že vyčlení takmer 43 miliónov eur na podporu turizmu. Časť z týchto peňazí sa má použiť na zlepšenie videodohľadu nad turisticky frekventovanými miestami. Ďalšie peniaze pôjdu na zlepšenie propagácie. Francúzsko sa od začiatku roka 2015 stalo terčom viacerých teroristických útokov, čo má negatívny vplyv na turizmus.
Hotely a ďalšie ubytovacie zariadenia v parížskom regióne zaznamenali od mája do septembra medziročný pokles počtu prenocovaní o 12,4 %, uviedol dnes francúzsky štatistický úrad Insee. Výrazne sa znížil predovšetkým počet zahraničných návštevníkov Paríža, keď počet prenocovaní v tomto segmente padol o 16,6 %.
Na celofrancúzskej úrovni počet prenocovaní počas leta klesol o 2,5 %, pričom najprudšie padol počet zahraničných návštevníkov, ktorý sa znížil o 5,5 %.
Turizmus je vo Francúzsku dôležitým segmentom ekonomiky. Odvetvie zamestnáva 2 milióny ľudí a jeho podiel na hrubom domácom produkte (HDP) krajiny predstavuje vyše 7 %.
Vláda začiatkom novembra oznámila, že vyčlení takmer 43 miliónov eur na podporu turizmu. Časť z týchto peňazí sa má použiť na zlepšenie videodohľadu nad turisticky frekventovanými miestami. Ďalšie peniaze pôjdu na zlepšenie propagácie. Francúzsko sa od začiatku roka 2015 stalo terčom viacerých teroristických útokov, čo má negatívny vplyv na turizmus.