Tržby spoločnosti za 2. štvrťrok vzrástli o 0,8 % na 22,50 miliardy USD z 22,32 miliardy USD v minulom roku. Boli tak nižšie ako prognóza analytikov na úrovni 22,59 miliardy USD.
Autor TASR
Purchase 11. júla (TASR) - Americký výrobca nealkoholických nápojov PepsiCo vo štvrtok vykázal nárast zisku v 2. štvrťroku 2024. A väčší, ako mu predpovedali analytici. Ale jeho tržby stúpli len mierne, keďže dopyt po nápojoch klesol po zvýšení ich cien. TASR o tom informuje na základe správ AP a RTTNews.
Spoločnosť PepsiCo uviedla, že jej čistý zisk sa za tri mesiace do konca júna 2024 zvýšil o 12 % na 3,08 miliardy USD (2,84 miliardy eur) alebo 2,23 USD na akciu z 2,75 miliardy USD alebo 1,99 USD na akciu v 2. štvrťroku minulého roka.
Bez započítania mimoriadnych položiek vykázala spoločnosť Pepsico za dané obdobie upravený zisk 2,28 USD na akciu. Analytici z Wall Street pritom očakávali zisk 2,16 USD na akciu.
Tržby spoločnosti za 2. štvrťrok vzrástli o 0,8 % na 22,50 miliardy USD z 22,32 miliardy USD v minulom roku. Boli tak nižšie ako prognóza analytikov na úrovni 22,59 miliardy USD.
PepsiCo v uplynulých dvoch rokoch výrazne zvýšilo ceny, keďže jeho náklady na prísady a obaly vzrástli. Aj v 2. štvrťroku dvihlo ceny o 3 % po tom, ako ich v 1. štvrťroku zvýšilo o 5 %. Tieto vyššie ceny však poškodili dopyt. Globálne objemy predaja PepsiCo za osem štvrťrokov klesli. Americkí zákazníci s nižšími príjmami kupujú menej občerstvenia alebo prechádzajú na iné značky.
(1 EUR = 1,0825 USD)
Spoločnosť PepsiCo uviedla, že jej čistý zisk sa za tri mesiace do konca júna 2024 zvýšil o 12 % na 3,08 miliardy USD (2,84 miliardy eur) alebo 2,23 USD na akciu z 2,75 miliardy USD alebo 1,99 USD na akciu v 2. štvrťroku minulého roka.
Bez započítania mimoriadnych položiek vykázala spoločnosť Pepsico za dané obdobie upravený zisk 2,28 USD na akciu. Analytici z Wall Street pritom očakávali zisk 2,16 USD na akciu.
Tržby spoločnosti za 2. štvrťrok vzrástli o 0,8 % na 22,50 miliardy USD z 22,32 miliardy USD v minulom roku. Boli tak nižšie ako prognóza analytikov na úrovni 22,59 miliardy USD.
PepsiCo v uplynulých dvoch rokoch výrazne zvýšilo ceny, keďže jeho náklady na prísady a obaly vzrástli. Aj v 2. štvrťroku dvihlo ceny o 3 % po tom, ako ich v 1. štvrťroku zvýšilo o 5 %. Tieto vyššie ceny však poškodili dopyt. Globálne objemy predaja PepsiCo za osem štvrťrokov klesli. Americkí zákazníci s nižšími príjmami kupujú menej občerstvenia alebo prechádzajú na iné značky.
(1 EUR = 1,0825 USD)