Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Počet zasielaných platieb zo Slovenska do Grécka sa znížil

Ilustračné foto Foto: TASR/Andrej Galica

Znížený počet platieb do Grécka evidujú viaceré banky.

Bratislava 13. júla (TASR) - Slovenské banky v súčasnosti nezaznamenali problémy klientov so zasielaním platieb do Grécka. Počet platieb smerujúcich do tejto krajiny sa však od zavedenia bankových prázdnin v Grécku znížil.

"Platobný styk medzi našimi klientmi a gréckymi príjemcami platieb na dennej báze monitorujeme. Počet platieb smerujúcich do Grécka je však od zavedenia bankových prázdnin veľmi nízky," uviedla pre TASR hovorkyňa VÚB banky Alena Walterová.

Podobné skúsenosti majú aj ostatné banky ako ČSOB Banka, Prima banka, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka či Sberbank Slovensko.

"Zo strany malých a stredných firiem, ktoré sú klientmi Sberbank Slovensko, nemáme informácie o žiadnych problémoch v súvislosti so zasielaním platieb do Grécka," priblížila riaditeľka divízie malých a stredných firiem v Sberbank Slovensko Miroslava Kubányiová. Pripomenula však, že situácia v Grécku sa vyhrocuje už dlhší čas. "Reagovali na to aj firmy, ktoré mali dostatok času urobiť preventívne opatrenia. Vo všeobecnosti utlmovali podnikateľské aktivity v Grécku. Obmedzil sa tak aj finančný styk," doplnila Kubányiová.

Problémy s platbami nemajú ani klienti Slovenskej sporiteľne (SLSP). "Situáciu ale neustále monitorujeme. Čo sa týka SEPA prevodov, tieto sa vykonávajú do Grécka bez obmedzení. Je ich momentálne zanedbateľný počet," doplnila hovorkyňa SLSP Marta Cesnaková.

Znížený počet platieb do Grécka eviduje aj Tatra banka. "Zároveň v záujme našich klientov riešime platby smerujúce do Grécka individuálne," priblížila procesná analytička Tatra banky Alica Bátovská.

Napriek tomu, že problémy so zasielaním platieb nie sú, banky situáciu monitorujú. "Klientom prostredníctvom Internet bankingu a Biznis bankingu odporúčame, aby si pred vykonaním platby do Grécka u príjemcu overili, či jeho banka platby spracuje a či následne platiteľ bude mať poskytnutú protihodnotu, teda napríklad služby v cestovnom ruchu či tovary," dodala Walterová.