Ide o dostupné elektronické a profesionálne kontaktné služby, informatizované procesy, efektívny manažment zdrojov a vhodné podmienky na zvyšovanie spokojnosti a výkonnosti zamestnancov.
Autor TASR
Bratislava 17. júna (TASR) - Sociálna poisťovňa (SP) bude v nasledujúcich rokoch 2021 - 2026 realizovať štyri strategické zámery. Ide o dostupné elektronické a profesionálne kontaktné služby, informatizované procesy, efektívny manažment zdrojov a vhodné podmienky na zvyšovanie spokojnosti a výkonnosti zamestnancov. Vyplýva to z materiálu Návrh strategických zámerov činnosti SP, ktorý vo štvrtok schválil parlament.
V roku 2017 boli vládou a parlamentom odobrené zámery SP, ktoré sa zaoberali zvyšovaním kvality zákonom zverených činností, optimalizáciou procesov a efektívnym hospodárením. Podľa schváleného materiálu revízia týchto zámerov ukázala, že je treba pokračovať v plnení deviatich opatrení, ktorú kompatibilné so strategickými zámermi Sociálnej poisťovne na obdobie rokov 2021 – 2026 a sú zapracované v opise cieľov pre jednotlivé strategické zámery. Ide napríklad o včasnú a komplexnú informovanosť klientov aj s využívaním moderných informačných technológií, rozšírenie elektronizácie a automatizácie procesov či zlepšenie systému riadenia ľudských zdrojov.
SP plánuje okrem iného zvýšiť intenzitu proaktívnej komunikácie a zavedenie proaktívnych služieb, digitalizáciu dokumentov či modernizáciu systému personálnej práce.
Plénum zároveň odmietlo pozmeňujúci návrh poslanca Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) o urýchlení realizácie efektívneho manažmentu, a o úprave termínov ukončenia niektorých cieľov. Poukázal pritom na možnosť využitie eurofondov.
SP má viac ako 5400 zamestnancov, 38 pobočiek a 44 vysunutých pracovísk a v roku 2021 bude hospodáriť s rozpočtom väčším ako desať miliárd eur. Sociálna poisťovňa mesačne vyplatí dávky vo výške viac ako 805 miliónov eur a eviduje cez 2,8 milióna poistencov.
V roku 2017 boli vládou a parlamentom odobrené zámery SP, ktoré sa zaoberali zvyšovaním kvality zákonom zverených činností, optimalizáciou procesov a efektívnym hospodárením. Podľa schváleného materiálu revízia týchto zámerov ukázala, že je treba pokračovať v plnení deviatich opatrení, ktorú kompatibilné so strategickými zámermi Sociálnej poisťovne na obdobie rokov 2021 – 2026 a sú zapracované v opise cieľov pre jednotlivé strategické zámery. Ide napríklad o včasnú a komplexnú informovanosť klientov aj s využívaním moderných informačných technológií, rozšírenie elektronizácie a automatizácie procesov či zlepšenie systému riadenia ľudských zdrojov.
SP plánuje okrem iného zvýšiť intenzitu proaktívnej komunikácie a zavedenie proaktívnych služieb, digitalizáciu dokumentov či modernizáciu systému personálnej práce.
Plénum zároveň odmietlo pozmeňujúci návrh poslanca Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) o urýchlení realizácie efektívneho manažmentu, a o úprave termínov ukončenia niektorých cieľov. Poukázal pritom na možnosť využitie eurofondov.
SP má viac ako 5400 zamestnancov, 38 pobočiek a 44 vysunutých pracovísk a v roku 2021 bude hospodáriť s rozpočtom väčším ako desať miliárd eur. Sociálna poisťovňa mesačne vyplatí dávky vo výške viac ako 805 miliónov eur a eviduje cez 2,8 milióna poistencov.