Nízkopodlažnú päťčlánkovú električku zmontovali v pekinskom závode BSR. Jej veľkou výhodou je, že nepotrebuje trolejové vedenie, lebo energiu pre pohyb čerpá z palubných batérií.
Autor TASR
Peking 2. augusta (TASR) - Firmy Škoda Electric a Beijing Subway Rolling Stock Equipment (BSR) predstavujú na pekinskom veľtrhu električku UrTran2015, ktorá je určená na čínsky trh. Informuje o tom portál Railway Gazette International.
Nízkopodlažnú päťčlánkovú električku zmontovali v pekinskom závode BSR. Jej veľkou výhodou je, že nepotrebuje trolejové vedenie, lebo energiu pre pohyb čerpá z palubných batérií.
UrTran2015 je druhý podobný mestský dopravný prostriedok z vývoja plzenskej Škody. Vlani si turecké mesto Konya objednalo u výrobcu Škoda Transportation 12 podobných električiek, ktoré nepotrebujú čerpať elektrinu z trolejového vedenia.
Škodováci dosiahli na čínskom trhu aj v predchádzajúcom období komerčné úspechy. Koncom marca tohto roku predviedli prototyp električky vybavenej vodíkovými palivovými článkami. Vyrobili ju v českom závode Sifang v Čching-tau. Električka prejde bez doplnenia paliva 100 km maximálnou rýchlosťou 70 km/h. Na doplnenie paliva potrebuje len tri minúty. Jedinou emisiou, ktorá sa počas jazdy dostáva z vozidla do ovzdušia, je voda. Trojčlánková električka odvezie maximálne 380 osôb, z nich môže 60 sedieť.
Nízkopodlažnú päťčlánkovú električku zmontovali v pekinskom závode BSR. Jej veľkou výhodou je, že nepotrebuje trolejové vedenie, lebo energiu pre pohyb čerpá z palubných batérií.
UrTran2015 je druhý podobný mestský dopravný prostriedok z vývoja plzenskej Škody. Vlani si turecké mesto Konya objednalo u výrobcu Škoda Transportation 12 podobných električiek, ktoré nepotrebujú čerpať elektrinu z trolejového vedenia.
Škodováci dosiahli na čínskom trhu aj v predchádzajúcom období komerčné úspechy. Koncom marca tohto roku predviedli prototyp električky vybavenej vodíkovými palivovými článkami. Vyrobili ju v českom závode Sifang v Čching-tau. Električka prejde bez doplnenia paliva 100 km maximálnou rýchlosťou 70 km/h. Na doplnenie paliva potrebuje len tri minúty. Jedinou emisiou, ktorá sa počas jazdy dostáva z vozidla do ovzdušia, je voda. Trojčlánková električka odvezie maximálne 380 osôb, z nich môže 60 sedieť.