Podľa informácií americkej Rady pre destiláty (DSC) bolo v Spojených štátoch minulý rok predaných 4,1 milióna 9-litrových kartónov koňaku.
Autor TASR
Cognac 22. novembra (TASR) - Producenti koňaku sa v poslednom období začínajú výraznejšie zameriavať na americký trh po tom, ako protikorupčná kampaň čínskej vlády zasiahla do predaja a ziskov výrobcov prémiových značiek liehovín na tamojšom trhu. Ponukou nových produktov a investíciami do reklamy sa snažia prilákať okrem už tradičnej afroamerickej komunity aj ďalších zákazníkov. Informovala o tom agentúra Reuters.
V súčasnosti tvoria najväčšiu skupinu zákazníkov v USA Afroameričania. Na celkovom objeme koňaku spotrebovaného v tejto krajine sa podieľajú takmer dvomi tretinami. To by sa teraz malo zmeniť.
Ako uviedli zástupcovia najväčších producentov koňaku, LVMH Moet Hennessy, Rémy Cointreau, Pernod Ricard a Beam Suntory, plánujú rozšíriť rady zákazníkov aj o ďalšie skupiny. "Nechceme, aby koňak bol len pre jednu skupinu ľudí," povedal Augustin Depardon, výkonný riaditeľ Rémy Martin, divízie Rémy Cointreau. Firmy chcú využiť aj súčasný rast dopytu po "hnedých liehovinách" a preto vo veľkom zvyšujú v USA investície do reklamy v snahe prilákať napríklad Hispáncov preferujúcich whisky.
Podľa informácií americkej Rady pre destiláty (DSC) bolo v Spojených štátoch minulý rok predaných 4,1 milióna 9-litrových kartónov koňaku. To je o 11,9 % viac než v roku 2013, čo znamená výrazné zrýchlenie rastu, keďže rast predaja v roku 2013 dosiahol 3,7 %. Práve koňak bol najrýchlejšie rastúcim segmentom v rámci trhu s destilátmi, ktorý v roku 2014 zaznamenal rast len o 2,2 %. Ekonómovia predpokladajú, že v tomto roku by rast mohol byť ešte výraznejší.
V súčasnosti tvoria najväčšiu skupinu zákazníkov v USA Afroameričania. Na celkovom objeme koňaku spotrebovaného v tejto krajine sa podieľajú takmer dvomi tretinami. To by sa teraz malo zmeniť.
Ako uviedli zástupcovia najväčších producentov koňaku, LVMH Moet Hennessy, Rémy Cointreau, Pernod Ricard a Beam Suntory, plánujú rozšíriť rady zákazníkov aj o ďalšie skupiny. "Nechceme, aby koňak bol len pre jednu skupinu ľudí," povedal Augustin Depardon, výkonný riaditeľ Rémy Martin, divízie Rémy Cointreau. Firmy chcú využiť aj súčasný rast dopytu po "hnedých liehovinách" a preto vo veľkom zvyšujú v USA investície do reklamy v snahe prilákať napríklad Hispáncov preferujúcich whisky.
Podľa informácií americkej Rady pre destiláty (DSC) bolo v Spojených štátoch minulý rok predaných 4,1 milióna 9-litrových kartónov koňaku. To je o 11,9 % viac než v roku 2013, čo znamená výrazné zrýchlenie rastu, keďže rast predaja v roku 2013 dosiahol 3,7 %. Práve koňak bol najrýchlejšie rastúcim segmentom v rámci trhu s destilátmi, ktorý v roku 2014 zaznamenal rast len o 2,2 %. Ekonómovia predpokladajú, že v tomto roku by rast mohol byť ešte výraznejší.