Najviac dovezených áut zaznamenali v Bratislavskom (953), Nitrianskom (773) a Žilinskom kraji (687).
Autor TASR
Bratislava 1. marca (TASR) - Vo februári si Slováci z cudziny individuálne doviezli 5211 áut, drvivá väčšina z nich bola ojazdených. Oproti januáru tohto roka ide o nárast o 532 áut. Počet dovezených jazdených áut stúpol aj v medziročnom porovnaní, vlani vo februári ich totiž bolo dovezených 4783. V piatok o tom informovala skupina Aures Holdings, ktorá na Slovensku prevádzkuje sieť autocentier AAA Auto a Mototechna.
Najviac dovezených áut zaznamenali v Bratislavskom (953), Nitrianskom (773) a Žilinskom kraji (687). Najmenej jazdených áut sa vo februári doviezlo v rámci Košického (516), Banskobystrického (532) a Prešovského (544) kraja.
"Vidíme, že počet individuálne dovezených áut medzimesačne aj medziročne stúpol o stovky kusov. V každom prípade, pri kúpe jazdeného auta, obzvlášť pri vozidle z cudziny, treba postupovať s rozvahou a preveriť si čo najviac informácií o kupovanom automobile," upozornila generálna riaditeľka Aures Holdings Karolína Topolová.
Priblížila, že medzi časté praktiky zahraničných predajcov, ktorí lákajú kupujúcich zo strednej a východnej časti Európy, patria zavádzajúce údaje o cene. "Výnimkou nie je ani to, že predajcovia inzerujú neexistujúce autá, len aby kupujúcich nalákali. Na mieste im potom nezriedka odprezentujú iné vozidlá a snažia sa ich za každú cenu nahovoriť na kúpu, ale už napríklad s menšou výbavou, v horšom technickom stave a podobne," doplnila Topolová.
Najviac dovezených áut zaznamenali v Bratislavskom (953), Nitrianskom (773) a Žilinskom kraji (687). Najmenej jazdených áut sa vo februári doviezlo v rámci Košického (516), Banskobystrického (532) a Prešovského (544) kraja.
"Vidíme, že počet individuálne dovezených áut medzimesačne aj medziročne stúpol o stovky kusov. V každom prípade, pri kúpe jazdeného auta, obzvlášť pri vozidle z cudziny, treba postupovať s rozvahou a preveriť si čo najviac informácií o kupovanom automobile," upozornila generálna riaditeľka Aures Holdings Karolína Topolová.
Priblížila, že medzi časté praktiky zahraničných predajcov, ktorí lákajú kupujúcich zo strednej a východnej časti Európy, patria zavádzajúce údaje o cene. "Výnimkou nie je ani to, že predajcovia inzerujú neexistujúce autá, len aby kupujúcich nalákali. Na mieste im potom nezriedka odprezentujú iné vozidlá a snažia sa ich za každú cenu nahovoriť na kúpu, ale už napríklad s menšou výbavou, v horšom technickom stave a podobne," doplnila Topolová.