Presnejšie, tržby v luxusných obchodoch, nákupných centrách a maloobchodných parkoch v novembri klesli, už 12. mesiac v rade, a to medziročne o 3,2 %.
Autor TASR
Londýn 10. decembra (TASR) - Počet zákazníkov v britských obchodoch v novembri klesol a najviac za uplynulú dekádu, keďže zľavy počas tzv. Čierneho piatka prilákali viac ľudí na internetové stránky. Informovala o tom spoločnosť Springboard, ktorá sa venuje prieskumom trhu.
Presnejšie, tržby v luxusných obchodoch, nákupných centrách a maloobchodných parkoch v novembri klesli, už 12. mesiac v rade, a to medziročne o 3,2 %.
"V rámci všetkých problémov, ktorým čelí tento rok maloobchod, bol novembrový pokles počtu klientov najstrmší pre daný mesiac od začiatku sledovania týchto údajov v roku 2009," uviedla Diane Wehrleová, marketingová riaditeľka Springboard.
A v samotnom týždni, keď bol Čierny piatok (23. novembra), sa počet kupujúcich znížil medziročne 5,5 %.
Podľa Wehrleovej úbytok zákazníkov je nespochybniteľným dôkazom toho, že ani Čierny piatok nepriniesol tzv. kamenným obchodom žiadny hmatateľný prospech.
Viaceré obchodné skupiny v Británii tento rok zatvorili niektoré predajne, prípadne menšie obchody ukončili podnikanie, keďže museli čeliť nižším spotrebiteľským výdavkom, stúpajúcim nákladom na pracovnú silu, vyšším daniam z majetku, rastúcej on-line konkurencii a neistote spojenej s brexitom.
Springboard predpovedá, že v decembri sa počet zákazníkov v britských obchodoch zníži o 4,2 %, čo bude strmší pokles, ako o 3,5 % vlani v decembri.
Presnejšie, tržby v luxusných obchodoch, nákupných centrách a maloobchodných parkoch v novembri klesli, už 12. mesiac v rade, a to medziročne o 3,2 %.
"V rámci všetkých problémov, ktorým čelí tento rok maloobchod, bol novembrový pokles počtu klientov najstrmší pre daný mesiac od začiatku sledovania týchto údajov v roku 2009," uviedla Diane Wehrleová, marketingová riaditeľka Springboard.
A v samotnom týždni, keď bol Čierny piatok (23. novembra), sa počet kupujúcich znížil medziročne 5,5 %.
Podľa Wehrleovej úbytok zákazníkov je nespochybniteľným dôkazom toho, že ani Čierny piatok nepriniesol tzv. kamenným obchodom žiadny hmatateľný prospech.
Viaceré obchodné skupiny v Británii tento rok zatvorili niektoré predajne, prípadne menšie obchody ukončili podnikanie, keďže museli čeliť nižším spotrebiteľským výdavkom, stúpajúcim nákladom na pracovnú silu, vyšším daniam z majetku, rastúcej on-line konkurencii a neistote spojenej s brexitom.
Springboard predpovedá, že v decembri sa počet zákazníkov v britských obchodoch zníži o 4,2 %, čo bude strmší pokles, ako o 3,5 % vlani v decembri.