Najväčší podiel online predaja na celkových maloobchodných tržbách zaznamenala minulý rok Južná Kórea, kde vyskočil na 25,9 % z 20,8 %.
Autor TASR
Zürich 3. mája (TASR) - Podiel online predaja na globálnych maloobchodných tržbách v minulom roku vzrástol takmer na pätinu. Dôvodom prudkého zvýšenia internetového predaja boli protiepidemické opatrenia, uviedla Konferencia Spojených národov pre obchod a rozvoj (UNCTAD).
Podľa odhadu UNCTAD podiel online predaja v roku 2020 stúpol na 19 % zo 16 % v roku 2019. Štúdia UNCTAD vychádza zo správ štatistických úradov veľkých ekonomík.
Najväčší podiel online predaja na celkových maloobchodných tržbách zaznamenala minulý rok Južná Kórea, kde vyskočil na 25,9 % z 20,8 %. V Číne predstavoval 24,9 %, v Británii 23,3 % a v USA 14 %.
Údaje pre 13 najväčších firiem v oblasti e-commerce, z ktorých 11 je z Číny a USA, ukázali výrazné oslabenie spoločností ponúkajúcich služby. Napríklad Expedia padla minulý rok z piateho miesta v roku 2019 na jedenáste, Booking Holdings zo šiesteho na dvanáste a Airbnb z jedenásteho na trináste. Najväčšou e-commerce firmou z pohľadu hrubých tržieb zostala Alibaba, nasledovaná Amazonom.
Podľa odhadu UNCTAD podiel online predaja v roku 2020 stúpol na 19 % zo 16 % v roku 2019. Štúdia UNCTAD vychádza zo správ štatistických úradov veľkých ekonomík.
Najväčší podiel online predaja na celkových maloobchodných tržbách zaznamenala minulý rok Južná Kórea, kde vyskočil na 25,9 % z 20,8 %. V Číne predstavoval 24,9 %, v Británii 23,3 % a v USA 14 %.
Údaje pre 13 najväčších firiem v oblasti e-commerce, z ktorých 11 je z Číny a USA, ukázali výrazné oslabenie spoločností ponúkajúcich služby. Napríklad Expedia padla minulý rok z piateho miesta v roku 2019 na jedenáste, Booking Holdings zo šiesteho na dvanáste a Airbnb z jedenásteho na trináste. Najväčšou e-commerce firmou z pohľadu hrubých tržieb zostala Alibaba, nasledovaná Amazonom.