Lokálnosť, nezameniteľná chuť, ale aj kvalita sú atribúty, ktorými slovenské potraviny nepochybne disponujú. V zastúpení ich má každý obchodný reťazec pôsobiaci na Slovensku.
Autor Teraz.sk
Bratislava 8.júla (Teraz.sk) - Na základe novely zákona o potravinách platí od 1. júla pre obchodné reťazce povinnosť uvádzať podiel slovenských produktov v aktuálnom propagačnom letáku. Obchodníci sú povinní tieto údaje zverejňovať tak, aby boli pre zákazníka viditeľné. Do konca júna mali pritom povinnosť zo zákona uvádzať v propagačnom letáku minimálne 50 % slovenských produktov. Lokálnosť, nezameniteľná chuť, ale aj kvalita sú atribúty, ktorými slovenské potraviny nepochybne disponujú. V zastúpení ich má každý obchodný reťazec pôsobiaci na Slovensku. Konštatujú to hlavne marketingové kampane potravinových značiek, ktoré apelujú najmä na podporu domáceho trhu.
Podľa novely zákona predajca je povinný uviesť na ktorejkoľvek strane propagačného letáku informáciu o percentuálnom podiele poľnohospodárskych výrobkov a potravín vyrobených v Slovenskej republike uvedených v propagačnom letáku slovami „Tento propagačný leták obsahuje ... %-ný podiel potravín vyrobených na Slovensku“. Nápis má presne stanovú minimálnu veľkosť písma, a tak nie je možné, aby sa v záplave informácií stratil. Obchodný reťazec nesmie tiež túto informáciu narušiť iným textom, obrázkom alebo prvkom, ktorý by mohol odviesť zákazníkovu pozornosť predajca. Po zavedení platnosti zákona v aktuálnej ponuke uvedenej v letákoch najlepšie obstála spoločnosť TERNO real estate, pod ktorú spadajú obchodné reťazce KRAJ a Terno. Obidva majú po zmene zákona najväčší percentuálny počet zastúpenia slovenských potravín v aktuálnom letáku. Zatiaľ čo 65 % uvedeného tovaru v letáku siete predajní KRAJ pochádza zo slovenského trhu, v predajniach TERNO je to 51 %.
Podľa novely zákona predajca je povinný uviesť na ktorejkoľvek strane propagačného letáku informáciu o percentuálnom podiele poľnohospodárskych výrobkov a potravín vyrobených v Slovenskej republike uvedených v propagačnom letáku slovami „Tento propagačný leták obsahuje ... %-ný podiel potravín vyrobených na Slovensku“. Nápis má presne stanovú minimálnu veľkosť písma, a tak nie je možné, aby sa v záplave informácií stratil. Obchodný reťazec nesmie tiež túto informáciu narušiť iným textom, obrázkom alebo prvkom, ktorý by mohol odviesť zákazníkovu pozornosť predajca. Po zavedení platnosti zákona v aktuálnej ponuke uvedenej v letákoch najlepšie obstála spoločnosť TERNO real estate, pod ktorú spadajú obchodné reťazce KRAJ a Terno. Obidva majú po zmene zákona najväčší percentuálny počet zastúpenia slovenských potravín v aktuálnom letáku. Zatiaľ čo 65 % uvedeného tovaru v letáku siete predajní KRAJ pochádza zo slovenského trhu, v predajniach TERNO je to 51 %.