Z prudkého rastu nákupov cez internet profitujú i prepravné spoločnosti.
Autor TASR
Bratislava 17. novembra (TASR) - Kým uplynulé roky bola vianočná sezóna nakupovania darčekov cez internet značne hektická, tento rok očakávajú najväčšie internetové obchody väčší pokoj. Súvisí to predovšetkým s ďalším skrátením lehoty dodávky tovaru.
E-shopy Alza.sk a Hej.sk si medzičasom na Slovensku vybudovali veľké centrálne sklady, na ktorých majú naskladnenú väčšinu ponúkaného tovaru, čo im umožňuje rýchle vybavenie objednávok aj v predvianočnom období. Vianočné nákupy tvoria podľa odhadov cenového porovnávača Pricemania.sk 30 až 35 % celoročných predajov internetových obchodov.
"Vianočné nákupy sú kľúčovou sezónou, sme na ne kapacitne pripravení a prvé nápory už cítime. Nové veľké sklady výrazne zrýchľujú celý proces vybavenia objednávky, takže väčšina zákazníkov dostane svoj tovar na ďalší deň, Bratislavčania si dokonca môžu vyzdvihnúť svoje darčeky ešte v ten istý deň," hovorí Andrea Jankovcová z Hej.sk.
Podobne rýchle lehoty vybavenia objednávky hlási aj Martinus.sk a veľkú časť ponuky kníh vedia odoslať zákazníkom do jedného-dvoch dní.
Väčšiu pripravenosť e-shopov na predvianočný nápor deklaruje aj porovnávač cien, ktorý zobrazuje ponuku viac ako 6000 e-shopov. Tie sa viac predzásobujú a sú tak schopné vybaviť objednávky promptnejšie.
Z prudkého rastu nákupov cez internet profitujú i prepravné spoločnosti. Vianočný nápor a medziročný rast by ich nemal dostať do problémov. Upozorňujú však, že zvýšený nápor si vyžaduje presné údaje zo strany nakupujúcich pri objednávkach. Správnosť údajov poskytovaných objednávateľom sú kľúčové pre úspešne doručenie. V snahe zvládnuť enormný nárast zásielok v tomto ročnom období navyšuje tento rok v Slovak Parcel Service a In Time počet doručovateľov.
"Pre väčšiu flexibilitu doručujeme tiež do Balíkomatov a zároveň uvádzame na trh sieť odberných miest, kde si budú môcť zákazníci prevziať svoje zásielky," hovorí Ali-Hussein Daher zo spoločnosti Slovak Parcel Service.
E-shopy Alza.sk a Hej.sk si medzičasom na Slovensku vybudovali veľké centrálne sklady, na ktorých majú naskladnenú väčšinu ponúkaného tovaru, čo im umožňuje rýchle vybavenie objednávok aj v predvianočnom období. Vianočné nákupy tvoria podľa odhadov cenového porovnávača Pricemania.sk 30 až 35 % celoročných predajov internetových obchodov.
"Vianočné nákupy sú kľúčovou sezónou, sme na ne kapacitne pripravení a prvé nápory už cítime. Nové veľké sklady výrazne zrýchľujú celý proces vybavenia objednávky, takže väčšina zákazníkov dostane svoj tovar na ďalší deň, Bratislavčania si dokonca môžu vyzdvihnúť svoje darčeky ešte v ten istý deň," hovorí Andrea Jankovcová z Hej.sk.
Podobne rýchle lehoty vybavenia objednávky hlási aj Martinus.sk a veľkú časť ponuky kníh vedia odoslať zákazníkom do jedného-dvoch dní.
Väčšiu pripravenosť e-shopov na predvianočný nápor deklaruje aj porovnávač cien, ktorý zobrazuje ponuku viac ako 6000 e-shopov. Tie sa viac predzásobujú a sú tak schopné vybaviť objednávky promptnejšie.
Z prudkého rastu nákupov cez internet profitujú i prepravné spoločnosti. Vianočný nápor a medziročný rast by ich nemal dostať do problémov. Upozorňujú však, že zvýšený nápor si vyžaduje presné údaje zo strany nakupujúcich pri objednávkach. Správnosť údajov poskytovaných objednávateľom sú kľúčové pre úspešne doručenie. V snahe zvládnuť enormný nárast zásielok v tomto ročnom období navyšuje tento rok v Slovak Parcel Service a In Time počet doručovateľov.
"Pre väčšiu flexibilitu doručujeme tiež do Balíkomatov a zároveň uvádzame na trh sieť odberných miest, kde si budú môcť zákazníci prevziať svoje zásielky," hovorí Ali-Hussein Daher zo spoločnosti Slovak Parcel Service.