Viac ako 80 % spoločností považuje takýto krok za aspoň čiastočne oprávnený, pokiaľ sa potvrdí, že Peking dotuje svojich výrobcov neférovým spôsobom.
Autor TASR
Kolín nad Rýnom 11. júna (TASR) - Väčšina priemyselných podnikov v Nemecku podporuje zavedenie sankčných ciel na čínske elektrické autá. Viac ako 80 % spoločností považuje takýto krok za aspoň čiastočne oprávnený, pokiaľ sa potvrdí, že Peking dotuje svojich výrobcov neférovým spôsobom. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA, ktorá sa odvolala v utorok na výsledky prieskumu kolínskeho ekonomického inštitútu (IW).
Inštitút v rámci prieskumu oslovil takmer 900 priemyselných podnikov. V máji zaviedli Spojené štáty osobitné 100-percentné clá na dovoz elektromobilov a ďalších výrobkov z Číny. Washington obviňuje Peking z narušovania hospodárskej súťaže prostredníctvom nadmerných štátnych dotácií. Možnosť zavedenia sankčných ciel na elektrické autá z Číny v súčasnosti zvažuje aj Európska komisia (EK). Očakáva sa, že svoje rozhodnutie oznámi ešte tento týždeň.
Nemeckí výrobcovia automobilov, ktorí generujú veľkú časť svojich ziskov v Číne, varujú pred zavedením sankčných ciel. Skepticky sa k tejto možnosti nedávno vyjadril aj nemecký kancelár Olaf Scholz (SPD) a viaceré podnikateľské združenia.
Podľa výpočtov nemeckého Inštitútu pre svetové hospodárstvo (IfW) by prípadné mimoriadne clá na čínske autá viedli k citeľnému zvýšeniu nákupných cien elektromobilov v EÚ.
Inštitút v rámci prieskumu oslovil takmer 900 priemyselných podnikov. V máji zaviedli Spojené štáty osobitné 100-percentné clá na dovoz elektromobilov a ďalších výrobkov z Číny. Washington obviňuje Peking z narušovania hospodárskej súťaže prostredníctvom nadmerných štátnych dotácií. Možnosť zavedenia sankčných ciel na elektrické autá z Číny v súčasnosti zvažuje aj Európska komisia (EK). Očakáva sa, že svoje rozhodnutie oznámi ešte tento týždeň.
Nemeckí výrobcovia automobilov, ktorí generujú veľkú časť svojich ziskov v Číne, varujú pred zavedením sankčných ciel. Skepticky sa k tejto možnosti nedávno vyjadril aj nemecký kancelár Olaf Scholz (SPD) a viaceré podnikateľské združenia.
Podľa výpočtov nemeckého Inštitútu pre svetové hospodárstvo (IfW) by prípadné mimoriadne clá na čínske autá viedli k citeľnému zvýšeniu nákupných cien elektromobilov v EÚ.