Čelné sklo je podľa poisťovne možné opraviť, ak priemer poškodenia neprekračuje rozmery dvojeurovej mince.
Autor TASR
Bratislava 14. novembra (TASR) - Oprava autoskla je často oveľa efektívnejším, rýchlejším, lacnejším a ekologickejším riešením než jeho výmena. Poisťovňa Allianz informovala, že zatiaľ čo výmena čelného skla stojí v priemere 615 eur, oprava vyjde na približne 45 eur.
Napriek tomu podľa nej pristupuje k výmene celého čelného skla v praxi takmer deväť z desiatich klientov aj autoservisov. "Mnohí motoristi riešia opravu autoskla neskoro, keď už je prasklina veľká a nedá sa opraviť, iní sa obávajú, že oprava nebude urobená správne alebo nebude bezpečná, a radšej zvolia nové sklo," vysvetlil Branislav Dian z odboru likvidácie poistných udalostí.
Čelné sklo je podľa poisťovne možné opraviť, ak priemer poškodenia neprekračuje rozmery dvojeurovej mince. Oprava funguje na princípe podtlaku, ktorým sa odsaje vzduch z poškodeného miesta, a to sa následne zaleje živicou a vytvrdne ultrafialovým svetlom.
Opravené čelné sklo bude po oprave podľa poisťovne rovnako pevné ako pred vznikom poškodenia, nedôjde k zníženiu jeho bezpečnosti a nie je tam ani riziko narušenia štruktúry otvoru, ako pri výmene celého skla. Oprava trvá približne 45 minút a opravené poškodenie má doživotnú záruku.
Na výrobu jedného čelného skla sa podľa poisťovne spotrebuje 23,5 kilogramov oxidu uhličitého (CO2). "K tomu je potrebné pripočítať prepravu od výrobcu k zákazníkovi, pomocné materiály pri odstraňovaní a lepení skla a likvidáciu odpadu. Spolu tak výmena čelného skla spotrebuje 29,1 kilogramu CO2. Jeho oprava má pritom o 99,5 % nižší dosah na produkciu CO2," uzavrela poisťovňa.
Napriek tomu podľa nej pristupuje k výmene celého čelného skla v praxi takmer deväť z desiatich klientov aj autoservisov. "Mnohí motoristi riešia opravu autoskla neskoro, keď už je prasklina veľká a nedá sa opraviť, iní sa obávajú, že oprava nebude urobená správne alebo nebude bezpečná, a radšej zvolia nové sklo," vysvetlil Branislav Dian z odboru likvidácie poistných udalostí.
Čelné sklo je podľa poisťovne možné opraviť, ak priemer poškodenia neprekračuje rozmery dvojeurovej mince. Oprava funguje na princípe podtlaku, ktorým sa odsaje vzduch z poškodeného miesta, a to sa následne zaleje živicou a vytvrdne ultrafialovým svetlom.
Opravené čelné sklo bude po oprave podľa poisťovne rovnako pevné ako pred vznikom poškodenia, nedôjde k zníženiu jeho bezpečnosti a nie je tam ani riziko narušenia štruktúry otvoru, ako pri výmene celého skla. Oprava trvá približne 45 minút a opravené poškodenie má doživotnú záruku.
Na výrobu jedného čelného skla sa podľa poisťovne spotrebuje 23,5 kilogramov oxidu uhličitého (CO2). "K tomu je potrebné pripočítať prepravu od výrobcu k zákazníkovi, pomocné materiály pri odstraňovaní a lepení skla a likvidáciu odpadu. Spolu tak výmena čelného skla spotrebuje 29,1 kilogramu CO2. Jeho oprava má pritom o 99,5 % nižší dosah na produkciu CO2," uzavrela poisťovňa.