Pokles cien pohonných látok sťaží výrobcom osobných áut s elektrickým pohonom prienik na spotrebiteľský trh. Informuje o tom DPA.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 11. januára (TASR) - Pokles cien pohonných látok sťaží výrobcom osobných áut s elektrickým pohonom prienik na spotrebiteľský trh. Informuje o tom DPA. Odvoláva sa na vyjadrenia šéfa odvetvového združenia nemeckého automobilového priemyslu VDA Matthiasa Wissmanna pre víkendové vydanie denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung. Od spolkovej vlády žiada, aby výrazne investovala do vytvorenia podmienok na úspech elektroáut na trhu v krajine.
Jej opatrenia v zákone o elektromobilite pokladajú predstavitelia sektora za nedostatočné. Elektroautá by okrem iného mohli jazdiť v pruhoch vyhradených pre autobusy a na parkoviskách by mali mať rezervované miesta na dobíjanie batérií.
Treba, aby sa na podporných opatreniach zúčastnili aj spolkové krajiny, mestá a obce. Mali by investovať do budovania nabíjacích stojanov a kupovať elektroautá. Súkromné energetické spoločnosti by mali v nasledujúcich dvoch rokoch prispieť k zvýšeniu počtu verejne dostupných nabíjacích stojanov pre elektromobily o 100 % na 8000.
Novému vydaniu odborného týždenníka Automobilwoche Wissmann povedal, že vláda musí mať záujem, aby svoje ciele v ochrane ovzdušia dosahovala aj trvalou podporou alternatívneho automobilového pohonu. Možností na to je veľa. Pre firmy sa začínajú zrýchlením odpisov. Služobné autá a ich podnikové parky sú napokon vstupnou bránou pre rozvoj elektromobility. Opatrenia sa môžu končiť stimulmi pre súkromné osoby na ich nákup.
Počet osobných áut s elektrickým pohonom zostáva na nemeckých cestách nízky. Vlani ich podľa Spolkového úradu pre motorové vozidlá (KBA) pribudlo len 8522. S hybridným pohonom si kúpili Nemci 27.435 áut. Vlani sa však v Nemecku dostalo do prevádzky 3,04 milióna osobných vozidiel.
V automobilovom odvetví krajiny rastú obavy, že Nemecko zaostane v perspektívnej technológii "autonómnych jázd". Ak sa neprijmú liberálne dopravné predpisy, hrozí, že krajina zaostane. Ulrich Hackenberg, člen správnej rady automobilky Audi zodpovedný za vývoj týždenníku uviedol, že "naše ministerstvá musia konať, ináč budeme zaostávať".
Samohybné autá sa stali ústrednou témou práve skončeného technického veľtrhu CES v americkom Las Vegas. Audi sa na ňom predstavila autom, ktoré "samostatne" prešlo 900 kilometrov dlhú trasu zo Silicon Valley do Las Vegas. Aj koncern Daimler predviedol samostatne jazdiaci prototyp Mercedesu. Po prekonaní mnohých kilometrov po cestách cez púšť vyšiel prototyp na platformu pred lasvegaským hotelom Meile.
Hackenberg predpokladá, že iné krajiny prijmú pravidlá pre prevádzkovanie autonómnych vozidiel skôr ako Nemecko. Zrejme ich skôr vypracujú a schvália v Spojených štátoch a v Číne. V USA by ich mohli vyskúšať vo verejnej doprave predovšetkým v spolkových štátoch Kalifornia, Nevada a Florida.
Jej opatrenia v zákone o elektromobilite pokladajú predstavitelia sektora za nedostatočné. Elektroautá by okrem iného mohli jazdiť v pruhoch vyhradených pre autobusy a na parkoviskách by mali mať rezervované miesta na dobíjanie batérií.
Treba, aby sa na podporných opatreniach zúčastnili aj spolkové krajiny, mestá a obce. Mali by investovať do budovania nabíjacích stojanov a kupovať elektroautá. Súkromné energetické spoločnosti by mali v nasledujúcich dvoch rokoch prispieť k zvýšeniu počtu verejne dostupných nabíjacích stojanov pre elektromobily o 100 % na 8000.
Novému vydaniu odborného týždenníka Automobilwoche Wissmann povedal, že vláda musí mať záujem, aby svoje ciele v ochrane ovzdušia dosahovala aj trvalou podporou alternatívneho automobilového pohonu. Možností na to je veľa. Pre firmy sa začínajú zrýchlením odpisov. Služobné autá a ich podnikové parky sú napokon vstupnou bránou pre rozvoj elektromobility. Opatrenia sa môžu končiť stimulmi pre súkromné osoby na ich nákup.
Počet osobných áut s elektrickým pohonom zostáva na nemeckých cestách nízky. Vlani ich podľa Spolkového úradu pre motorové vozidlá (KBA) pribudlo len 8522. S hybridným pohonom si kúpili Nemci 27.435 áut. Vlani sa však v Nemecku dostalo do prevádzky 3,04 milióna osobných vozidiel.
V automobilovom odvetví krajiny rastú obavy, že Nemecko zaostane v perspektívnej technológii "autonómnych jázd". Ak sa neprijmú liberálne dopravné predpisy, hrozí, že krajina zaostane. Ulrich Hackenberg, člen správnej rady automobilky Audi zodpovedný za vývoj týždenníku uviedol, že "naše ministerstvá musia konať, ináč budeme zaostávať".
Samohybné autá sa stali ústrednou témou práve skončeného technického veľtrhu CES v americkom Las Vegas. Audi sa na ňom predstavila autom, ktoré "samostatne" prešlo 900 kilometrov dlhú trasu zo Silicon Valley do Las Vegas. Aj koncern Daimler predviedol samostatne jazdiaci prototyp Mercedesu. Po prekonaní mnohých kilometrov po cestách cez púšť vyšiel prototyp na platformu pred lasvegaským hotelom Meile.
Hackenberg predpokladá, že iné krajiny prijmú pravidlá pre prevádzkovanie autonómnych vozidiel skôr ako Nemecko. Zrejme ich skôr vypracujú a schvália v Spojených štátoch a v Číne. V USA by ich mohli vyskúšať vo verejnej doprave predovšetkým v spolkových štátoch Kalifornia, Nevada a Florida.