Vodič osobného vozidla by tak nemusel uhradiť najskôr pokutu a následne uhradiť poplatok za diaľničnú známku
Autor TASR
Bratislava 10. marca (TASR) – Súčasťou pokuty, ktorú vodiči osobných automobilov uhradia za jazdu bez diaľničnej známky, by mohla byť aj 365-dňová diaľničná známka platná od termínu zaplatenia. Vyplýva to z návrhov noviel zákona o diaľničnej známke a zákona o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií od poslanca Tomáša Tarabu (nezaradený). V prípade schválenia týchto návrhov by sa mala znížiť aj pokuta za neuhradenie mýta pre nákladné automobily.
Vodič osobného vozidla by tak nemusel uhradiť najskôr pokutu a následne uhradiť poplatok za diaľničnú známku. "Máme za to, že v mnohých prípadoch sa tieto subjekty dopustili porušenia povinnosti z nedbanlivosti, napríklad zabudli vykonať úhradu za prepadnutú diaľničnú známku a podobne," uviedol Taraba.
Poslanec kritizuje uhradenie sankcie dvakrát, prvýkrát zaplatením pokuty a následne zaplatením úhrady za diaľničnú známku. "V porovnaní s výškou úhrady za diaľničnú známku považujeme výšku sankcie, ktorá môže byť vodičovi alebo prevádzkovateľovi vozidla uložená, za neprimeranú. Z uvedených dôvodov, ako aj z dôvodov súčasného neustáleho zdražovania navrhujeme predmetnú úpravu zákona o diaľničnej známke," uviedol poslanec.
Ďalšou novelou chce Taraba znížiť pokuty za neuhradenie mýta pre prevádzkovateľov nákladných áut. Navrhuje, aby pokuta za nezaplatenie mýta klesla z jeho 150-násobku na 50-násobok, pričom najvyššia možná pokuta bude 800 eur a v blokovom konaní na 500 eur. Ak by nebolo možné určiť výšku nedoplatku, novela znižuje jeho pokutu zo 700 na 500 eur. Poslanec navrhol aj úplné odpustenie pokuty, pokiaľ vinník neuhradené mýto zaplatí počas nasledujúceho dňa.
"Sankcie v prípade vodiča v dikcii zákona o výbere mýta sú oproti zákonu o diaľničnej známke o 250 % vyššie v porovnaní maximálnych sadzieb pokút. Pritom v oboch prípadoch porušujú svoju povinnosť rovnako a dokonca nemajú ani žiadny majetkový prospech za užívanie týchto ciest, nakoľko je prejdená vzdialenosť následne vyčíslená a doplatená," uviedol predkladateľ.
Vodič osobného vozidla by tak nemusel uhradiť najskôr pokutu a následne uhradiť poplatok za diaľničnú známku. "Máme za to, že v mnohých prípadoch sa tieto subjekty dopustili porušenia povinnosti z nedbanlivosti, napríklad zabudli vykonať úhradu za prepadnutú diaľničnú známku a podobne," uviedol Taraba.
Poslanec kritizuje uhradenie sankcie dvakrát, prvýkrát zaplatením pokuty a následne zaplatením úhrady za diaľničnú známku. "V porovnaní s výškou úhrady za diaľničnú známku považujeme výšku sankcie, ktorá môže byť vodičovi alebo prevádzkovateľovi vozidla uložená, za neprimeranú. Z uvedených dôvodov, ako aj z dôvodov súčasného neustáleho zdražovania navrhujeme predmetnú úpravu zákona o diaľničnej známke," uviedol poslanec.
Ďalšou novelou chce Taraba znížiť pokuty za neuhradenie mýta pre prevádzkovateľov nákladných áut. Navrhuje, aby pokuta za nezaplatenie mýta klesla z jeho 150-násobku na 50-násobok, pričom najvyššia možná pokuta bude 800 eur a v blokovom konaní na 500 eur. Ak by nebolo možné určiť výšku nedoplatku, novela znižuje jeho pokutu zo 700 na 500 eur. Poslanec navrhol aj úplné odpustenie pokuty, pokiaľ vinník neuhradené mýto zaplatí počas nasledujúceho dňa.
"Sankcie v prípade vodiča v dikcii zákona o výbere mýta sú oproti zákonu o diaľničnej známke o 250 % vyššie v porovnaní maximálnych sadzieb pokút. Pritom v oboch prípadoch porušujú svoju povinnosť rovnako a dokonca nemajú ani žiadny majetkový prospech za užívanie týchto ciest, nakoľko je prejdená vzdialenosť následne vyčíslená a doplatená," uviedol predkladateľ.