Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Poľsko sa ohradzuje voči reklame T-Mobile v Česku, vraj uráža Poliakov

Foto: youtube

Podľa denníka Gazeta Wyborcza reklama vykresľuje Poliakov ako podvodníkov. Bulvárne médiá píšu o protipoľskej hystérii v Česku.

Praha 4. decembra (TASR) - Český humor v televíznej reklame spoločnosti T-Mobile, v ktorom poľský podvodník predá českému zákazníkovi nefungujúci mobil, Poliakov nepobavil, konštatoval dnes Český rozhlas.

Informoval, že poľská veľvyslankyňa v Prahe Gražyna Bernatowiczová sa dôrazne ohradila voči reklame spomínaného telefónneho operátora a vyzvala na okamžité stiahnutie spotu, ktorý kritizujú viaceré poľské médiá.

"Som presvedčená, že tento reklamný spot nielen odporuje princípom reklamy, etiky médií a dobrého vkusu, ale aj priamo poškodzuje dobré česko-poľské vzťahy, ktoré sa veľa ľudí na oboch stranách hranice usiluje budovať," uviedla v liste adresovanom T-Mobile veľvyslankyňa.

"Televízna reklama T-Mobile 'V našej triede je najlepšie: Trieda na bežkách' bola pre mňa nepríjemným prekvapením. Dôrazne sa ohradzujem voči takému spojeniu, ktoré zjednodušujúcim a škandalizujúcim spôsobom prezentuje Poliakov. Žiadam, aby táto reklama bola ihneď stiahnutá z televízneho vysielania a tiež zo spoločenských sietí," napísala ďalej Bernatowiczová.

Podľa denníka Gazeta Wyborcza reklama vykresľuje Poliakov ako podvodníkov. Bulvárne médiá píšu o protipoľskej hystérii v Česku.



Český rozhlas v tejto súvislosti pripomenul opakované sťažnosti Poliakov, že české médiá vykresľujú Poľsko a poľské výrobky negatívne. Konkrétne vlani išlo o údajne negatívnu kampaň voči poľským potravinám.

V reklame vystupuje herec Ivan Trojan v úlohe učiteľa, ktorý je s triedou v zasneženom lese na bežkách. Keď sa mu pokazí mobil, poľsky hovoriaci muž maskovaný za stromček mu ho vymení za iný, ktorý sa však ihneď pokazí. Kým sa učiteľ spamätá, podvodník už je preč.

Web Novinky.cz pripomenul, že vlani slovenská Rada pre reklamu rozhodovala o reklame na Slovenskú sporiteľňu, ktorú režíroval Čech Jakub Kohák. Jej ústrednou postavou bol otravný, ustavične sa ponosujúci Čech. Rada v reakcii na sťažnosti divákov rozhodla, že reklama Čechov neznevažuje.