Poľská armáda žiada, aby zariadenie bolo oveľa mobilnejšie, a preto pôjde Varšava vlastnou cestou.
Autor TASR
Praha 9. septembra (TASR) - Do projektu českých a slovenských firiem na výrobu vojenských 3D radarov sa nezapojí celá Vyšehradská štvorka (V4).
Portál českého denníka E15 informuje, že poľská armáda žiada, aby zariadenie bolo oveľa mobilnejšie, a preto pôjde Varšava vlastnou cestou. Maďarská armáda i priemysel majú záujem o podiel na tomto programe Čechov a Slovákov.
Česká armáda potrebuje päť radarov, slovenská štyri a maďarská dva. Cena zariadenia na podvozku Tatra nemá prekročiť 325 miliónov Kč (11,76 milióna eur). Tieto tri krajiny nevylučujú, že by si neskôr prikúpili mobilnejšie poľské radary. To isté hovoria aj Poliaci o konkurenčnom projekte.
Armáda naliehavo potrebuje nové radary, lebo ruské radary P-37 majú už desať rokov po životnosti.
České firmy vedené pardubickou Retiou pridávajú ďalší argument. Do vývoja antény, ktorá je srdcom rádiolokátora, už investovali 180 miliónov Kč a ďalších 160 miliónov Kč pridal rezort priemyslu a obchodu.
Portál českého denníka E15 informuje, že poľská armáda žiada, aby zariadenie bolo oveľa mobilnejšie, a preto pôjde Varšava vlastnou cestou. Maďarská armáda i priemysel majú záujem o podiel na tomto programe Čechov a Slovákov.
Česká armáda potrebuje päť radarov, slovenská štyri a maďarská dva. Cena zariadenia na podvozku Tatra nemá prekročiť 325 miliónov Kč (11,76 milióna eur). Tieto tri krajiny nevylučujú, že by si neskôr prikúpili mobilnejšie poľské radary. To isté hovoria aj Poliaci o konkurenčnom projekte.
Armáda naliehavo potrebuje nové radary, lebo ruské radary P-37 majú už desať rokov po životnosti.
České firmy vedené pardubickou Retiou pridávajú ďalší argument. Do vývoja antény, ktorá je srdcom rádiolokátora, už investovali 180 miliónov Kč a ďalších 160 miliónov Kč pridal rezort priemyslu a obchodu.