Prieskum, ktorý si robila ING poisťovňa ukázal, že vo financiách sa vyzná iba 9 % Slovákov.
Autor TASR
Bratislava 28. júla (TASR) – Napriek tomu, že klientom slovenských bánk často nevyhovujú balíčky služieb, ktoré majú v bankách, väčšinou s tým nič nerobia a poplatky za tieto, pre nich nevyhovujúce služby platia aj naďalej. Problémy majú však aj so správnym spočítavaním úrokov. Vyplýva to z viacerých prieskumov o finančnej gramotnosti Slovákov.
Prieskum, ktorý si robila ING poisťovňa ukázal, že vo financiách sa vyzná iba 9 % Slovákov. "Z desiatich európskych krajín za nami v znalostiach skončili už iba Španieli a Turci. Výrazne lepšie na tom nie sú ani Česi, kde sa finančná gramotnosť iba 14 % obyvateľstva dá označiť ako dobrá," zhodnotila výsledky prieskumu generálna riaditeľka pre poistenie a dôchodky ING Česká republika a Slovensko Renata Mrázová. Podľa jej slov najväčšie problémy klientom bánk robí správne spočítanie úrokov pri sporení, ale aj správne interpretovanie výnosov z vkladov. "Slováci majú pritom vysoké finančné sebavedomie. Z toho potom vyplýva slabé vzdelávanie v tejto oblasti," doplnila Mrázová.
Väčšina klientov slovenských bánk sa pri rozhodovaní spolieha na seba, alebo sa iba poradí s rodinou. Rozhodujúcim faktorom pri výbere banky je aj to, ako ďaleko je vzdialená, koľko má pobočiek a aká je dostupnosť jej bankomatov. Dôležité je aj odporúčanie priateľov či znalosť samotnej značky.
Dôvodom, prečo sú Slováci v mnohých prípadoch nespokojní napríklad so svojou hypotékou, je aj to, že pri jej výbere sú uponáhľaní a všetko riešia na poslednú chvíľu. Myslí si to Lenka Gurecká zo spoločnosti Partners Group. "Aj pri využívaní bankových produktov sa najčastejšie stretávame s tým, že klient si založí bežný účet ešte počas štúdia, kedy mnohé banky poskytujú účty s benefitmi pre mladých. Neskôr sú na svoj účet tak zvyknutý, že aj keď im ho banka, postupom času spoplatňuje neraz nemalými poplatkami, nechávajú si ho naďalej," dodala Gurecká.
Prieskum, ktorý si robila ING poisťovňa ukázal, že vo financiách sa vyzná iba 9 % Slovákov. "Z desiatich európskych krajín za nami v znalostiach skončili už iba Španieli a Turci. Výrazne lepšie na tom nie sú ani Česi, kde sa finančná gramotnosť iba 14 % obyvateľstva dá označiť ako dobrá," zhodnotila výsledky prieskumu generálna riaditeľka pre poistenie a dôchodky ING Česká republika a Slovensko Renata Mrázová. Podľa jej slov najväčšie problémy klientom bánk robí správne spočítanie úrokov pri sporení, ale aj správne interpretovanie výnosov z vkladov. "Slováci majú pritom vysoké finančné sebavedomie. Z toho potom vyplýva slabé vzdelávanie v tejto oblasti," doplnila Mrázová.
Väčšina klientov slovenských bánk sa pri rozhodovaní spolieha na seba, alebo sa iba poradí s rodinou. Rozhodujúcim faktorom pri výbere banky je aj to, ako ďaleko je vzdialená, koľko má pobočiek a aká je dostupnosť jej bankomatov. Dôležité je aj odporúčanie priateľov či znalosť samotnej značky.
Dôvodom, prečo sú Slováci v mnohých prípadoch nespokojní napríklad so svojou hypotékou, je aj to, že pri jej výbere sú uponáhľaní a všetko riešia na poslednú chvíľu. Myslí si to Lenka Gurecká zo spoločnosti Partners Group. "Aj pri využívaní bankových produktov sa najčastejšie stretávame s tým, že klient si založí bežný účet ešte počas štúdia, kedy mnohé banky poskytujú účty s benefitmi pre mladých. Neskôr sú na svoj účet tak zvyknutý, že aj keď im ho banka, postupom času spoplatňuje neraz nemalými poplatkami, nechávajú si ho naďalej," dodala Gurecká.