Debetnú kartu aj internetbanking používajú o vyše 200 % častejšie, ako priemerný Slovák.
Autor TASR
Bratislava 12. júla (TASR) - V tomto mesiaci mali svoj deň workoholici. Existuje však aj kategória tzv. bankoholici, teda ľudia vyznačujúci sa tým, že bankové služby potrebujú omnoho viac, ako je bežné.
Debetnú kartu aj internetbanking používajú o vyše 200 % častejšie, ako priemerný Slovák.
Ľudia závislí na práci, workoholici, majú v júli svoj medzinárodný deň v kalendári. V Sberbank Slovensko zisťovali, či existujú podobne zanietení ľudia aj medzi používateľmi bankových služieb. "Skúmali sme správanie sa vyše 20.000 používateľov debetných kariet a internetbankingu od začiatku roka. Vybrali sme 10 % najaktívnejších z nich a prišli sme na výrazné odchýlky v počte transakcií za mesiac oproti bežným klientom," opisuje Filip Vítek so Sberbank Slovensko.
Kým v priemere urobí bežný klient ani nie tri transakcie cez elektronické bankovníctvo za mesiac, najaktívnejší klienti ich urobia až takmer 10. Podobný rozdiel je aj v používaní platobnej karty. Kým priemernému Slovákovi stačí niečo vyše 9 transakcií kartou, teda výberov z bankomatu a platieb v obchode dohromady, "finančný bankoholik" ich urobí trikrát toľko.
"Z našej analýzy vyplýva, že finanční bankoholici majú úplne iný životný štýl. Menej sa držia hotovosti, platobnú kartu s obľubou používajú kdekoľvek a kedykoľvek," komentuje Vítek.
Kým tradičný workoholizmus odborníci pripisujú stále viac mužom, pri finančne aktívnych ľuďoch rozdiel medzi pohlaviami veľmi nevidieť. Na počet transakcií má skôr vplyv región. Najvyšší podiel finančných bankoholikov medzi celou skupinou klientov je v Bratislavskom kraji. Ten sa zároveň umiestňuje na top priečkach v počte transakcií kartou a online spolu s ďalšími západoslovenskými krajmi a Košickým krajom. Podľa Víteka to súvisí aj s častejším platením za tovary a služby, keďže v týchto regiónoch je vyššia životná úroveň a pracovné tempo.
Debetnú kartu aj internetbanking používajú o vyše 200 % častejšie, ako priemerný Slovák.
Ľudia závislí na práci, workoholici, majú v júli svoj medzinárodný deň v kalendári. V Sberbank Slovensko zisťovali, či existujú podobne zanietení ľudia aj medzi používateľmi bankových služieb. "Skúmali sme správanie sa vyše 20.000 používateľov debetných kariet a internetbankingu od začiatku roka. Vybrali sme 10 % najaktívnejších z nich a prišli sme na výrazné odchýlky v počte transakcií za mesiac oproti bežným klientom," opisuje Filip Vítek so Sberbank Slovensko.
Kým v priemere urobí bežný klient ani nie tri transakcie cez elektronické bankovníctvo za mesiac, najaktívnejší klienti ich urobia až takmer 10. Podobný rozdiel je aj v používaní platobnej karty. Kým priemernému Slovákovi stačí niečo vyše 9 transakcií kartou, teda výberov z bankomatu a platieb v obchode dohromady, "finančný bankoholik" ich urobí trikrát toľko.
"Z našej analýzy vyplýva, že finanční bankoholici majú úplne iný životný štýl. Menej sa držia hotovosti, platobnú kartu s obľubou používajú kdekoľvek a kedykoľvek," komentuje Vítek.
Kým tradičný workoholizmus odborníci pripisujú stále viac mužom, pri finančne aktívnych ľuďoch rozdiel medzi pohlaviami veľmi nevidieť. Na počet transakcií má skôr vplyv región. Najvyšší podiel finančných bankoholikov medzi celou skupinou klientov je v Bratislavskom kraji. Ten sa zároveň umiestňuje na top priečkach v počte transakcií kartou a online spolu s ďalšími západoslovenskými krajmi a Košickým krajom. Podľa Víteka to súvisí aj s častejším platením za tovary a služby, keďže v týchto regiónoch je vyššia životná úroveň a pracovné tempo.