Automobilka Porsche v pondelok oznámila, že jej predaj sa v 1. štvrťroku 2023 zvýšil medziročne o 18 % na 80.767 áut, pričom nárast bol zaznamenaný v každom regióne.
Autor TASR
Stuttgart 17. apríla (TASR) - Nemecký výrobca luxusných športových áut Porsche zaznamenal nárast predaja v 1. štvrťroku 2023. Najviac k tomu prispel dopyt v Číne. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Automobilka Porsche v pondelok oznámila, že jej predaj sa v 1. štvrťroku 2023 zvýšil medziročne o 18 % na 80.767 áut, pričom nárast bol zaznamenaný v každom regióne.
Na svoj najväčší trh v Číne dodala automobilka v prvých troch mesiacoch roka 21.365 áut, čo bolo o 21 % viac ako v predchádzajúcom roku. Tento výsledok, najlepší v rámci regiónov, bol spôsobený prudkým zvýšením dopytu po uvoľnení blokád spojených s pandémiou ochorenia COVID-19.
Aj ďalší výrobca luxusných áut Mercedes vykázal nárast predaja v Číne v prvých troch mesiacoch roka o 3 % na 191.000 vozidiel.
Prémiové značky ťažia z oživenia dopytu v Číne, najväčšom trhu s luxusnými výrobkami, po tom, ako vláda v Pekingu koncom roka 2022 zrušila prísnu politiku nulovej tolerancie ochorenia COVID-19.
Medzi zákazníkmi Porsche boli v 1. štvrťroku najobľúbenejšími modely SUV ako Macan a Cayenne, ako aj ikonický športový automobil 911.
"Dobrý začiatok nám dáva istotu po zvyšok roka. Zároveň však zostávame ostražití a flexibilní v prostredí, ktoré zostáva náročné," povedal Detlev von Platen, člen predstavenstva Porsche pre predaj a marketing.
Automobilka Porsche v pondelok oznámila, že jej predaj sa v 1. štvrťroku 2023 zvýšil medziročne o 18 % na 80.767 áut, pričom nárast bol zaznamenaný v každom regióne.
Na svoj najväčší trh v Číne dodala automobilka v prvých troch mesiacoch roka 21.365 áut, čo bolo o 21 % viac ako v predchádzajúcom roku. Tento výsledok, najlepší v rámci regiónov, bol spôsobený prudkým zvýšením dopytu po uvoľnení blokád spojených s pandémiou ochorenia COVID-19.
Aj ďalší výrobca luxusných áut Mercedes vykázal nárast predaja v Číne v prvých troch mesiacoch roka o 3 % na 191.000 vozidiel.
Prémiové značky ťažia z oživenia dopytu v Číne, najväčšom trhu s luxusnými výrobkami, po tom, ako vláda v Pekingu koncom roka 2022 zrušila prísnu politiku nulovej tolerancie ochorenia COVID-19.
Medzi zákazníkmi Porsche boli v 1. štvrťroku najobľúbenejšími modely SUV ako Macan a Cayenne, ako aj ikonický športový automobil 911.
"Dobrý začiatok nám dáva istotu po zvyšok roka. Zároveň však zostávame ostražití a flexibilní v prostredí, ktoré zostáva náročné," povedal Detlev von Platen, člen predstavenstva Porsche pre predaj a marketing.