Porsche v tomto roku zatiaľ zápasí s nízkym predajom elektrických vozidiel na svojich troch kľúčových trhoch.
Autor TASR
Berlín 22. júla (TASR) - Nemecký výrobca luxusných automobilov Porsche očakáva, že prechod na elektromobily mu bude trvať dlhšie, než si pôvodne naplánoval. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Na základe skorších plánov automobilky mali do roku 2030 tvoriť 80 % dodávok plne elektrické modely. V roku 2023 bol tento podiel len 12,7 %. Spoločnosť v pondelok oznámila, že dosiahnutie pôvodne stanoveného cieľa teraz viaže na dopyt zákazníkov a vývoj v odvetví elektromobility. "Prechod na elektromobily trvá dlhšie, ako sme si mysleli pred piatimi rokmi," uviedlo Porsche vo vyhlásení.
Popredné európske automobilky od Mercedes-Benz po Renault v posledných mesiacoch varovali, že ciele, ktoré si v posledných rokoch stanovili v oblasti predaja plne elektrických vozidiel v nasledujúcom desaťročí, boli príliš ambiciózne, keďže zákazníci sa stále zdráhajú prejsť na novú technológiu.
Porsche v tomto roku zatiaľ zápasí s nízkym predajom elektrických vozidiel na svojich troch kľúčových trhoch. V Číne podľa automobilky dopyt napreduje, zatiaľ čo v Európe je pomalší a v Spojených štátoch len sporadický. "Naša dvojitá stratégia je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým," uviedla spoločnosť, pričom poukázala na pokračujúci vývoj automobilov so spaľovacím motorom aj elektrifikovaných vozidiel.
Na základe skorších plánov automobilky mali do roku 2030 tvoriť 80 % dodávok plne elektrické modely. V roku 2023 bol tento podiel len 12,7 %. Spoločnosť v pondelok oznámila, že dosiahnutie pôvodne stanoveného cieľa teraz viaže na dopyt zákazníkov a vývoj v odvetví elektromobility. "Prechod na elektromobily trvá dlhšie, ako sme si mysleli pred piatimi rokmi," uviedlo Porsche vo vyhlásení.
Popredné európske automobilky od Mercedes-Benz po Renault v posledných mesiacoch varovali, že ciele, ktoré si v posledných rokoch stanovili v oblasti predaja plne elektrických vozidiel v nasledujúcom desaťročí, boli príliš ambiciózne, keďže zákazníci sa stále zdráhajú prejsť na novú technológiu.
Porsche v tomto roku zatiaľ zápasí s nízkym predajom elektrických vozidiel na svojich troch kľúčových trhoch. V Číne podľa automobilky dopyt napreduje, zatiaľ čo v Európe je pomalší a v Spojených štátoch len sporadický. "Naša dvojitá stratégia je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým," uviedla spoločnosť, pričom poukázala na pokračujúci vývoj automobilov so spaľovacím motorom aj elektrifikovaných vozidiel.