Okresný súd v Braunschweigu zatiaľ prijal 1400 podaní od investorov, ktorí sa cítia poškodení tým, že ich vedenie koncernu neinformovalo včas o dôležitej záležitosti.
Autor TASR
Berlín 24. septembra (TASR) - Investori žiadajú od Volkswagenu (VW) náhradu škody 9,1 miliardy USD (8,11 miliardy eur) za nečakaný prepad jeho akcií. Americký denník Wall Street Journal informoval, že okresný súd v Braunschweigu (spolková krajina Dolné Sasko) zatiaľ prijal 1400 podaní od investorov, ktorí sa cítia poškodení tým, že ich vedenie koncernu neinformovalo včas o dôležitej záležitosti.
Pred rokom vyšlo totiž najavo, že autá koncernu s dieselovým motorom mali inštalovaný počítačový program, ktorý pri technických kontrolách uvádzal iné, nižšie hodnoty škodlivín v ich výfukových plynoch. Škandál vstúpil do dejín automobilového priemyslu ako dieselgate. Vypukol po zverejnení správy amerického Úradu na ochranu životného prostredia a Kalifornského úradu na ochranu ovzdušia.
Náhradu škody žiadajú súkromní investori, dôchodkové fondy, investičné fondy nemeckých spolkových krajín, ale aj zahraničné fondy, vrátane amerických.
Pred rokom 17. septembra mali akcie VW hodnotu 167,80 eura. O dva týždne neskôr hodnota koncernu klesla o 45 % a hodnota jeho akcií sa zosunula približne o 30 % na 118,35 eura.
Hovorca VW Andreas Hoffbauer k žalobám uviedol, že koncern si plnil všetky povinnosti voči investorom, ktoré mu predpisuje zákon.
Súd v Braunschweigu uviedol, že v krátkom čase dostal toľko podaní proti Volkswagenu, ako dostáva zvyčajne za celý rok.
VW v júni súhlasil s tým, že spor s americkými úradmi urovná zaplatením pokuty 15 miliárd USD. V auguste dosiahol vyrovnanie aj s americkými individuálnymi poškodenými osobami škandálom a poskytne im rôzne kompenzácie v hodnote 1,2 miliardy USD.
Súd v Braunschweigu sa nebude zaoberať všetkými žalobami jednotlivo. Vyberie jednu, rozhodne a podľa nej sa budú posudzovať aj všetky ostatné. Prvý, pilotný prípad vyrieši najskôr v poslednom štvrťroku tohto roku.
Volkswagen čelí žalobám aj v iných štátoch, napríklad v Írsku a Austrálii. Nie je však jasné, či sa nimi budú tamojšie súdy zaoberať.
V Dolnom Sasku je centrála Volkswagenu a jeho základný závod.
Pred rokom vyšlo totiž najavo, že autá koncernu s dieselovým motorom mali inštalovaný počítačový program, ktorý pri technických kontrolách uvádzal iné, nižšie hodnoty škodlivín v ich výfukových plynoch. Škandál vstúpil do dejín automobilového priemyslu ako dieselgate. Vypukol po zverejnení správy amerického Úradu na ochranu životného prostredia a Kalifornského úradu na ochranu ovzdušia.
Náhradu škody žiadajú súkromní investori, dôchodkové fondy, investičné fondy nemeckých spolkových krajín, ale aj zahraničné fondy, vrátane amerických.
Pred rokom 17. septembra mali akcie VW hodnotu 167,80 eura. O dva týždne neskôr hodnota koncernu klesla o 45 % a hodnota jeho akcií sa zosunula približne o 30 % na 118,35 eura.
Hovorca VW Andreas Hoffbauer k žalobám uviedol, že koncern si plnil všetky povinnosti voči investorom, ktoré mu predpisuje zákon.
Súd v Braunschweigu uviedol, že v krátkom čase dostal toľko podaní proti Volkswagenu, ako dostáva zvyčajne za celý rok.
VW v júni súhlasil s tým, že spor s americkými úradmi urovná zaplatením pokuty 15 miliárd USD. V auguste dosiahol vyrovnanie aj s americkými individuálnymi poškodenými osobami škandálom a poskytne im rôzne kompenzácie v hodnote 1,2 miliardy USD.
Súd v Braunschweigu sa nebude zaoberať všetkými žalobami jednotlivo. Vyberie jednu, rozhodne a podľa nej sa budú posudzovať aj všetky ostatné. Prvý, pilotný prípad vyrieši najskôr v poslednom štvrťroku tohto roku.
Volkswagen čelí žalobám aj v iných štátoch, napríklad v Írsku a Austrálii. Nie je však jasné, či sa nimi budú tamojšie súdy zaoberať.
V Dolnom Sasku je centrála Volkswagenu a jeho základný závod.