Z pohľadu štátu sú motoristi len a len dojnou kravou s jedinou úlohou - priniesť štátnemu rozpočtu čoraz viac príjmov, povedal predkladateľ Marián Viskupič.
Autor TASR
Bratislava 27. februára (TASR) - Poplatok súvisiaci s evidenčným číslom vozidla (EČV), ako aj ďalšie poplatky v oblasti dopravy neklesnú na úroveň pred účinnosťou tzv. lex konsolidácia. Poslanci Národnej rady (NR) SR v utorok neposunuli do druhého čítania návrh novely zákona o správnych poplatkoch, ktorý predložil opozičný poslanec Marián Viskupič (SaS).
"Z pohľadu štátu sú motoristi len a len dojnou kravou s jedinou úlohou - priniesť štátnemu rozpočtu čoraz viac príjmov. Korunu tomuto naratívu nasadil nedávno prijatý balík lex konsolidácia, ktorý od 1. apríla 2024 zásadne zvyšuje takmer 80 rôznych poplatkov v oblasti dopravy," podčiarkol predkladateľ.
Exemplárnym prípadom nezmyselného zvýšenia poplatkov sú podľa neho poplatky za vydanie EČV. Napríklad poplatok za vydanie EČV podľa vlastného výberu sa zvyšuje z 331 eur na 500 eur na jedno vozidlo (dve tabuľky EČV). Takisto poplatok za znovuvystavenie stratenej tabuľky EČV sa zvyšuje zo 66 eur na 100 eur. V realite je však potrebné vzhľadom na novú grafiku vymeniť obe tabuľky, motorista tak namiesto doterajších 66 eur zaplatí až 200 eur.
"Takisto zvýšenie poplatku za vydanie štandardného EČV z 33 eur na 50 eur nemá iné odôvodnenie než vyťahovanie ďalších financií z vreciek motoristov. Štátu totiž náklady súvisiace s obstaraním tabuliek EČV dokonca klesli, keďže sa ukončila zmluva s predchádzajúcim dodávateľom a štát začal vyrábať EČV vo vlastnej réžii. Toto všetko sú dôvody, prečo v predloženom návrhu zákona navrhujeme vrátiť od 1. júna 2024 zvýšené poplatky na pôvodné sumy pred zvýšením," vysvetlil svoj zámer opozičný poslanec.
"Z pohľadu štátu sú motoristi len a len dojnou kravou s jedinou úlohou - priniesť štátnemu rozpočtu čoraz viac príjmov. Korunu tomuto naratívu nasadil nedávno prijatý balík lex konsolidácia, ktorý od 1. apríla 2024 zásadne zvyšuje takmer 80 rôznych poplatkov v oblasti dopravy," podčiarkol predkladateľ.
Exemplárnym prípadom nezmyselného zvýšenia poplatkov sú podľa neho poplatky za vydanie EČV. Napríklad poplatok za vydanie EČV podľa vlastného výberu sa zvyšuje z 331 eur na 500 eur na jedno vozidlo (dve tabuľky EČV). Takisto poplatok za znovuvystavenie stratenej tabuľky EČV sa zvyšuje zo 66 eur na 100 eur. V realite je však potrebné vzhľadom na novú grafiku vymeniť obe tabuľky, motorista tak namiesto doterajších 66 eur zaplatí až 200 eur.
"Takisto zvýšenie poplatku za vydanie štandardného EČV z 33 eur na 50 eur nemá iné odôvodnenie než vyťahovanie ďalších financií z vreciek motoristov. Štátu totiž náklady súvisiace s obstaraním tabuliek EČV dokonca klesli, keďže sa ukončila zmluva s predchádzajúcim dodávateľom a štát začal vyrábať EČV vo vlastnej réžii. Toto všetko sú dôvody, prečo v predloženom návrhu zákona navrhujeme vrátiť od 1. júna 2024 zvýšené poplatky na pôvodné sumy pred zvýšením," vysvetlil svoj zámer opozičný poslanec.