Uhrádzanie súdnych a správnych poplatkov prostredníctvom mobilnej aplikácie má byť realitou vo februári tohto roku. Do praxe ju plánuje v rámci systému e-kolok zaviesť Slovenská pošta.
Autor TASR
Bratislava 25. januára (TASR) - Uhrádzanie súdnych a správnych poplatkov prostredníctvom mobilnej aplikácie má byť realitou vo februári tohto roku. Do praxe ju plánuje v rámci systému e-kolok zaviesť Slovenská pošta.
"Už vo februári spúšťame mobilnú aplikáciu, ktorou si bude možné nielen na samoobslužných termináloch, ale aj na pošte kúpiť takýto elektronický kolok," uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.
Aplikácia by mala byť bezplatná a ľudia budú môcť prostredníctvom nej uhradiť tie správne a súdne poplatky, pri ktorých je predpoklad, že sú verejne známe a je minimálna pravdepodobnosť, že sa občan pomýli. Rovnako by malo byť možné mobilným telefónom uhradiť aj predpis, ktorý občanovi vydá úradník.
Aplikácia má fungovať tak, že si človek vyberie službu a uhradí ju svojou platobnou kartou, prípadne pomocou sms správy. Po zaplatení poplatku sa mu objaví v aplikácii kód, obdobný vydanej potvrdenke v stánku. Tento kód následne prostredníctvom svojho mobilného telefónu ukáže úradníkovi a ten ho vo svojej aplikácii overí a spotrebuje.
Prípadne človek pri predpise načíta údaje naskenovaním kódu a uhradí poplatok opäť kreditnou kartou alebo sms správou. Informácia o úhrade sa odošle úradníkovi do jeho aplikácie a občan bude mať v mobilnej aplikácii svoju potvrdenku o zaplatení pre prípad neskorších reklamácií.
"Už vo februári spúšťame mobilnú aplikáciu, ktorou si bude možné nielen na samoobslužných termináloch, ale aj na pošte kúpiť takýto elektronický kolok," uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.
Aplikácia by mala byť bezplatná a ľudia budú môcť prostredníctvom nej uhradiť tie správne a súdne poplatky, pri ktorých je predpoklad, že sú verejne známe a je minimálna pravdepodobnosť, že sa občan pomýli. Rovnako by malo byť možné mobilným telefónom uhradiť aj predpis, ktorý občanovi vydá úradník.
Aplikácia má fungovať tak, že si človek vyberie službu a uhradí ju svojou platobnou kartou, prípadne pomocou sms správy. Po zaplatení poplatku sa mu objaví v aplikácii kód, obdobný vydanej potvrdenke v stánku. Tento kód následne prostredníctvom svojho mobilného telefónu ukáže úradníkovi a ten ho vo svojej aplikácii overí a spotrebuje.
Prípadne človek pri predpise načíta údaje naskenovaním kódu a uhradí poplatok opäť kreditnou kartou alebo sms správou. Informácia o úhrade sa odošle úradníkovi do jeho aplikácie a občan bude mať v mobilnej aplikácii svoju potvrdenku o zaplatení pre prípad neskorších reklamácií.