Slovenská pošta skončila po rokoch stratového hospodárenia už druhý raz po sebe v pozitívnych číslach.
Autor TASR
Bratislava 22. septembra (TASR) - Slovenská pošta plánuje postupne do konca roku 2018 obmeniť svoj vozový park nákladných áut nad 3,5 tony. Pripravuje tak podľa hovorkyne Stanislavy Pondelovej vyhlásenie súťaže, v ktorej chce nájsť dodávateľa nových vozidiel.
Celkovo pošta plánuje v rokoch 2015 až 2018 nákup 184 kusov nových áut v predpokladanej hodnote 11 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). V súťaži si chce Slovenská pošta vybrať na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky a v tendri sa použije elektronická aukcia.
"Priemerný vek nákladných motorových vozidiel presahuje osem rokov a v priemere majú najazdených takmer 400.000 kilometrov," priblížila Pondelová. Viaceré autá však majú najazdené aj 1 až 1,5 milióna kilometrov. "Z týchto dôvodov pristúpila Slovenská pošta k nevyhnutnej obmene technicky a morálne zastaraných nákladných vozidiel," doplnila.
Nákladné autá slúžia pošte na prepravu zásielok, ročne pritom firma prepraví, prijme a doručí takmer 300 miliónov listových či balíkových zásielok.
Slovenská pošta od úspešného uchádzača v tendri očakáva predloženie komplexnej ponuky, v ktorej bude zohľadnený celý životný cyklus vozidla. To znamená vrátane pravidelného servisu a údržby spolu so súvisiacim spotrebným materiálom a aj zabezpečením technickej a emisnej kontroly. "Dôležitá bude aj spotreba pohonných látok a s ňou súvisiace vyprodukované emisie," doplnila Pondelová. V rámci obnovy vozidlového parku uvažuje totiž pošta aj s nákupom desiatich vozidiel na stlačený zemný plyn.
Pondelová tiež pripomenula, že pošta skončila po rokoch stratového hospodárenia už druhý raz po sebe v pozitívnych číslach. "Za rok 2013 spoločnosť dosiahla zisk vo výške takmer 4,4 milióna eur pred zdanením, za rok 2014 predstavoval zisk 4,91 milióna eur pred zdanením," vyčíslila hovorkyňa.
Celkovo pošta plánuje v rokoch 2015 až 2018 nákup 184 kusov nových áut v predpokladanej hodnote 11 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). V súťaži si chce Slovenská pošta vybrať na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky a v tendri sa použije elektronická aukcia.
"Priemerný vek nákladných motorových vozidiel presahuje osem rokov a v priemere majú najazdených takmer 400.000 kilometrov," priblížila Pondelová. Viaceré autá však majú najazdené aj 1 až 1,5 milióna kilometrov. "Z týchto dôvodov pristúpila Slovenská pošta k nevyhnutnej obmene technicky a morálne zastaraných nákladných vozidiel," doplnila.
Nákladné autá slúžia pošte na prepravu zásielok, ročne pritom firma prepraví, prijme a doručí takmer 300 miliónov listových či balíkových zásielok.
Slovenská pošta od úspešného uchádzača v tendri očakáva predloženie komplexnej ponuky, v ktorej bude zohľadnený celý životný cyklus vozidla. To znamená vrátane pravidelného servisu a údržby spolu so súvisiacim spotrebným materiálom a aj zabezpečením technickej a emisnej kontroly. "Dôležitá bude aj spotreba pohonných látok a s ňou súvisiace vyprodukované emisie," doplnila Pondelová. V rámci obnovy vozidlového parku uvažuje totiž pošta aj s nákupom desiatich vozidiel na stlačený zemný plyn.
Pondelová tiež pripomenula, že pošta skončila po rokoch stratového hospodárenia už druhý raz po sebe v pozitívnych číslach. "Za rok 2013 spoločnosť dosiahla zisk vo výške takmer 4,4 milióna eur pred zdanením, za rok 2014 predstavoval zisk 4,91 milióna eur pred zdanením," vyčíslila hovorkyňa.