BalíkoBoxy sú umiestnené nielen na frekventovaných miestach pri obchodných centrách, ale posilňujú služby Slovenskej pošty aj v obciach a mestách, ktoré rastú.
Autor TASR
Bratislava 6. júna (TASR) – Slovenská pošta rozširuje sieť BalíkoBoxov po celom Slovensku. Aktuálne je ich 53, ku koncu júna pribudne ďalších 17. Ako priblížila hovorkyňa pošty Eva Rovenská, ide o výdaj zásielok neviazaný na otváracie hodiny či zamestnancov v pobočke.
BalíkoBoxy sú umiestnené nielen na frekventovaných miestach pri obchodných centrách, ale posilňujú služby Slovenskej pošty aj v obciach a mestách, ktoré rastú vplyvom prirodzeného pohybu obyvateľstva. "Je nevyhnutné prispôsobovať sa a posilňovať naše služby najmä na miestach, ktoré rastú vplyvom pohybu obyvateľov. Na Slovenskej pošte vnímame tieto zmeny na mape Slovenska a podľa stratégie Pošta 2020 postupne zefektívňujeme procesy a modernizujeme služby pre zákazníkov podľa ich potrieb," skonštatoval generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.
Rovenská dodala, že podľa nezávislého prieskumu si 70 % zákazníkov internetových obchodov nechá doručiť svoj balík práve prostredníctvom Slovenskej pošty. Ročne pošta prepraví približne 9 miliónov balíkov, pričom zaznamenáva medziročný nárast balíkov o približne 25 %. Podľa hovorkyne je priemerný počet doručených balíkov kuriérom za jeden deň približne 80, pri doručovaní do BalíkoBoxu počet balíkov výrazne stúpa. Skúsenosti zo zahraničia podľa jej slov uvádzajú 1000 – 1300 balíkov za deň pri doručovaní do automatických terminálov, akým je aj BalíkoBox.
"Využívanie BalíkoBoxov medziročne rastie o stovky percent. Sme pripravení postupne investovať do automatizácie procesov a zlepšovania služieb pre zákazníkov," poznamenal riaditeľ úseku prevádzky Slovenskej pošty René Kubiš s tým, že si vie predstaviť efektívnu sieť 300 – 400 BalíkoBoxov po celom Slovensku.
BalíkoBox funguje nonstop. Zákazníci si v rámci neho môžu vybrať, či podať zásielku. Ak si zákazník nestihne vyzdvihnúť svoj balík do troch dní od prijatia SMS oznámenia, balík poputuje na pobočku pošty, o čom dostane zákazník informáciu v SMS. Balík počká na pošte na svojho majiteľa ďalších 18 dní. Ak zákazník zistí v procese doručovania, že mu nevyhovuje spôsob prevzatia zásielky u kuriéra alebo na pobočke, môže si zásielku presmerovať do BalíkoBoxu.
BalíkoBoxy sú umiestnené nielen na frekventovaných miestach pri obchodných centrách, ale posilňujú služby Slovenskej pošty aj v obciach a mestách, ktoré rastú vplyvom prirodzeného pohybu obyvateľstva. "Je nevyhnutné prispôsobovať sa a posilňovať naše služby najmä na miestach, ktoré rastú vplyvom pohybu obyvateľov. Na Slovenskej pošte vnímame tieto zmeny na mape Slovenska a podľa stratégie Pošta 2020 postupne zefektívňujeme procesy a modernizujeme služby pre zákazníkov podľa ich potrieb," skonštatoval generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.
Rovenská dodala, že podľa nezávislého prieskumu si 70 % zákazníkov internetových obchodov nechá doručiť svoj balík práve prostredníctvom Slovenskej pošty. Ročne pošta prepraví približne 9 miliónov balíkov, pričom zaznamenáva medziročný nárast balíkov o približne 25 %. Podľa hovorkyne je priemerný počet doručených balíkov kuriérom za jeden deň približne 80, pri doručovaní do BalíkoBoxu počet balíkov výrazne stúpa. Skúsenosti zo zahraničia podľa jej slov uvádzajú 1000 – 1300 balíkov za deň pri doručovaní do automatických terminálov, akým je aj BalíkoBox.
"Využívanie BalíkoBoxov medziročne rastie o stovky percent. Sme pripravení postupne investovať do automatizácie procesov a zlepšovania služieb pre zákazníkov," poznamenal riaditeľ úseku prevádzky Slovenskej pošty René Kubiš s tým, že si vie predstaviť efektívnu sieť 300 – 400 BalíkoBoxov po celom Slovensku.
BalíkoBox funguje nonstop. Zákazníci si v rámci neho môžu vybrať, či podať zásielku. Ak si zákazník nestihne vyzdvihnúť svoj balík do troch dní od prijatia SMS oznámenia, balík poputuje na pobočku pošty, o čom dostane zákazník informáciu v SMS. Balík počká na pošte na svojho majiteľa ďalších 18 dní. Ak zákazník zistí v procese doručovania, že mu nevyhovuje spôsob prevzatia zásielky u kuriéra alebo na pobočke, môže si zásielku presmerovať do BalíkoBoxu.