Ide o konverziu elektronického dokumentu do listinnej podoby. Podľa hovorkyne pošty Martiny Mackovej je táto služba dostupná na 600 poštách, ktoré poskytujú služby štátu.
Autor TASR
Bratislava 3. júla (TASR) - Slovenská pošta začala od júla tohto roku poskytovať novú službu, a to konverziu elektronického dokumentu do listinnej podoby. Podľa hovorkyne pošty Martiny Mackovej je táto služba dostupná na 600 poštách, ktoré poskytujú služby štátu.
Právnické osoby zapísané v Obchodnom registri sú totiž podľa jej slov od začiatku júla povinné využívať elektronickú schránku na komunikáciu s orgánmi verejnej moci. Väčšinu úradnej korešpondencie tak budú mať k dispozícii už len v elektronickej forme.
"Novú službu Slovenskej pošty môžu klienti využiť v situáciách, keď bude potrebné elektronický úradný dokument použiť, respektíve dlhodobo archivovať v listinnej podobe so zachovaním jeho právnych účinkov, čo nie je možné dosiahnuť jednoduchým vytlačením," opísala Macková. Novovzniknutý dokument vydaný poštou bude podľa jej slov obsahovať osvedčovaciu doložku a môže sa tak použiť na právne účely rovnako ako pôvodný elektronický dokument.
Slovenská pošta urobí podľa hovorkyne zaručenú konverziu v prípade, ak je elektronický dokument predložený na pamäťovom médiu zákazníka, spravidla USB flash disku vo formáte dokumentu PDF/A-1a podpísaný platným kvalifikovaným elektronickým podpisom alebo platnou kvalifikovanou elektronickou pečaťou vo formátoch: základný profil PAdES – ETSI TS 103172 v.2.2.2, základný profil CAdES – ETSI TS 103173 v.2.2.1 v ZEPf kontajneri a profil XAdES_ZEP – formát ZEP na báze XAdES v 1.0.
Pritom ku každému kvalifikovanému elektronickému podpisu alebo kvalifikovanej elektronickej pečati má byť pripojená platná časová pečiatka. "Pracovníci pošty skonvertujú elektronické dokumenty v uvedených formátoch na počkanie," dodala Macková. Okrem konverzie elektronického dokumentu do listinnej podoby si ľudia môžu podľa nej vo vybraných pobočkách vybaviť aj výpis z obchodného registra, výpis z listu vlastníctva a výpis/odpis registra trestov.
Právnické osoby zapísané v Obchodnom registri sú totiž podľa jej slov od začiatku júla povinné využívať elektronickú schránku na komunikáciu s orgánmi verejnej moci. Väčšinu úradnej korešpondencie tak budú mať k dispozícii už len v elektronickej forme.
"Novú službu Slovenskej pošty môžu klienti využiť v situáciách, keď bude potrebné elektronický úradný dokument použiť, respektíve dlhodobo archivovať v listinnej podobe so zachovaním jeho právnych účinkov, čo nie je možné dosiahnuť jednoduchým vytlačením," opísala Macková. Novovzniknutý dokument vydaný poštou bude podľa jej slov obsahovať osvedčovaciu doložku a môže sa tak použiť na právne účely rovnako ako pôvodný elektronický dokument.
Slovenská pošta urobí podľa hovorkyne zaručenú konverziu v prípade, ak je elektronický dokument predložený na pamäťovom médiu zákazníka, spravidla USB flash disku vo formáte dokumentu PDF/A-1a podpísaný platným kvalifikovaným elektronickým podpisom alebo platnou kvalifikovanou elektronickou pečaťou vo formátoch: základný profil PAdES – ETSI TS 103172 v.2.2.2, základný profil CAdES – ETSI TS 103173 v.2.2.1 v ZEPf kontajneri a profil XAdES_ZEP – formát ZEP na báze XAdES v 1.0.
Pritom ku každému kvalifikovanému elektronickému podpisu alebo kvalifikovanej elektronickej pečati má byť pripojená platná časová pečiatka. "Pracovníci pošty skonvertujú elektronické dokumenty v uvedených formátoch na počkanie," dodala Macková. Okrem konverzie elektronického dokumentu do listinnej podoby si ľudia môžu podľa nej vo vybraných pobočkách vybaviť aj výpis z obchodného registra, výpis z listu vlastníctva a výpis/odpis registra trestov.