Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval v máji 2012 na vzorke 1000 respondentov vo veku 15 až 79 rokov.
Autor TASR
Bratislava 2. augusta (TASR) - Takmer štvrtina majiteľov mobilných telefónov na Slovensku by mala záujem o bezkontaktné platby cez mobilný telefón, ak by im to ich banka bezplatne ponúkla a mobilný telefón umožňoval. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval v máji 2012 na vzorke 1000 respondentov vo veku 15 až 79 rokov.
O bezkontaktné platby mobilným telefónom majú najväčší záujem muži a ľudia zaujímajúci sa o technologické novinky. Až tri štvrtiny Slovákov, ktorí majú skúsenosť s nejakou formou mobilného bankovníctva, by chcelo vykonávať prostredníctvom mobilu aj bežné nákupy v obchode.
Nebude to jednoduché
Kľúčovú bariéru pre uvedenie mobilných platieb na trh vo väčšine krajín tvorí boj medzi bankami, mobilnými operátormi a poskytovateľmi smartfónov o privilégium ovládať vzťah so samotným zákazníkom. Podľa prieskumu spotrebitelia najviac dôverujú finančným inštitúciám (48 %). Majú pocit, že sa na banky môžu spoľahnúť s ohľadom na bezpečné spracovanie platieb a riadenie osobných financií.
Banky sú však často vnímané ako inštitúcie, v ktorých je vývoj nových technológií zložitý a menej flexibilný. Predstavitelia iných sektorov veria, že vedia významne vpadnúť do ich sféry vplyvu tým, že poskytnú adekvátnu odpoveď na nižšiu inovačnú schopnosť bankového sektora a využijú vysokú náklonnosť spotrebiteľov k svojim smartfónom. Mobilní operátori a výrobcovia majú preto z globálneho pohľadu oproti bankám výhodu. Podľa prieskumu na úrovni konkrétnych značiek vyšli ako najsilnejšie PayPal, Nokia a Apple.
"Na vytvorenie takého typu mobilných platieb, ktoré budú dostatočne komfortné na to, aby ich spotrebitelia akceptovali a prijali za svoje, bude potrebné využiť dôveru spotrebiteľov vo finančné značky, ale tiež bude nutné ukotviť službu v mobilnom sektore. Využitím všetkých týchto silných stránok by riešenie poskytujúce mobilné platby rýchlo získalo rastúci počet spotrebiteľov a ukončilo zdržanie z posledných rokov, ktoré viedlo k neuvedeniu bezkontaktných služieb na trh," tvrdí riaditeľ spoločnosti GfK Technology Ryan Garner.
O bezkontaktné platby mobilným telefónom majú najväčší záujem muži a ľudia zaujímajúci sa o technologické novinky. Až tri štvrtiny Slovákov, ktorí majú skúsenosť s nejakou formou mobilného bankovníctva, by chcelo vykonávať prostredníctvom mobilu aj bežné nákupy v obchode.
Nebude to jednoduché
Kľúčovú bariéru pre uvedenie mobilných platieb na trh vo väčšine krajín tvorí boj medzi bankami, mobilnými operátormi a poskytovateľmi smartfónov o privilégium ovládať vzťah so samotným zákazníkom. Podľa prieskumu spotrebitelia najviac dôverujú finančným inštitúciám (48 %). Majú pocit, že sa na banky môžu spoľahnúť s ohľadom na bezpečné spracovanie platieb a riadenie osobných financií.
Banky sú však často vnímané ako inštitúcie, v ktorých je vývoj nových technológií zložitý a menej flexibilný. Predstavitelia iných sektorov veria, že vedia významne vpadnúť do ich sféry vplyvu tým, že poskytnú adekvátnu odpoveď na nižšiu inovačnú schopnosť bankového sektora a využijú vysokú náklonnosť spotrebiteľov k svojim smartfónom. Mobilní operátori a výrobcovia majú preto z globálneho pohľadu oproti bankám výhodu. Podľa prieskumu na úrovni konkrétnych značiek vyšli ako najsilnejšie PayPal, Nokia a Apple.
"Na vytvorenie takého typu mobilných platieb, ktoré budú dostatočne komfortné na to, aby ich spotrebitelia akceptovali a prijali za svoje, bude potrebné využiť dôveru spotrebiteľov vo finančné značky, ale tiež bude nutné ukotviť službu v mobilnom sektore. Využitím všetkých týchto silných stránok by riešenie poskytujúce mobilné platby rýchlo získalo rastúci počet spotrebiteľov a ukončilo zdržanie z posledných rokov, ktoré viedlo k neuvedeniu bezkontaktných služieb na trh," tvrdí riaditeľ spoločnosti GfK Technology Ryan Garner.