Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

Potravinári a obchodné reťazce sa zaväzujú k férovým vzťahom

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Podľa prezidenta Potravinárskej komory Slovenska D. Poturnaya iniciatíva pre férový obchod je otvorenou platformou presadzovania zásad správnej obchodnej praxe v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch.

Bratislava, 9. februára (TASR) - Potravinárska komora Slovenska (PKS) a Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) v piatok v Bratislave podpísali vznik Iniciatívy pre férový obchod aj na Slovensku. Pripojením sa k európskej Supply Chain Initiative sa zaviazali k presadzovaniu zásad správnej obchodnej praxe a transparentnému a korektnému riešeniu všetkých prípadných sporov, ktoré môžu vzniknúť v každom obchodnom vzťahu.

Ako uviedli na stretnutí s novinármi predstavitelia PKS a SAMO k 9. februáru pristúpilo k zásadám a pravidlám férového obchodu 8 členov PKS - spoločnosti Cloetta, Coca-Cola, Coca-Cola HBC, Ferrero, Mars, Mondelez, Nestlé, Unilever a 5 členov SAMO – obchodné reťazce BILLA, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco.

Podľa prezidenta PKS Daniela Poturnaya iniciatíva pre férový obchod je otvorenou platformou presadzovania zásad správnej obchodnej praxe v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch. Až 90 % potravinového tovaru vyrobeného na Slovensku totiž predávajú obchodné reťazce a sú kľúčovým prvkom na ceste slovenskej potraviny k slovenskému spotrebiteľovi.

"Vítané budú všetky dodávateľské a obchodné združenia a individuálni zástupcovia potravinárov a obchodníkov, ktorým záleží na korektnosti obchodných vzťahov v rámci celého potravinárskeho dodávateľského reťazca. Prihlásením sa k Iniciatíve sa každý signatár zaväzuje upraviť svoje interné postupy podľa Zásad správnej obchodnej praxe a prípadné obchodné spory riešiť najskôr formou mediácie a následne dohodou, čo je rýchlejšie a lacnejšie riešenie, a hlavne nenarušuje vzájomné vzťahy medzi potravinárom a obchodníkom. K Iniciatíve sa dá prihlásiť jednoducho, prostredníctvom stránky www.ferovyobchod.sk a každý záujemca dostane plnú podporu Iniciatívy pri zavádzaní uvedených pravidiel do svojej praxe," povedala Katarína Fašiangová, predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu.

Snahou PKS, SAMO a ich členov je rozvíjať svoje podnikanie za podmienok, ktoré budú férové pre obe strany a dajú korektný rámec sporným situáciám, ktoré môžu vzniknúť v dodávateľsko-odberateľskom obchodnom vzťahu. Podporiť potravinársky priemysel na Slovensku plánujú aj svojou dobrovoľnou spoluprácou, počúvaním zákazníka, predvídaním trendov v spotrebiteľskom správaní a výrobou takých produktov a inovácií, ktoré naplnia potreby spotrebiteľov.