Dôvodom, prečo obchodné reťazce najčastejšie nechcú nakupovať slovenské výrobky, je podľa Petra Benčurika cena.
Autor TASR
Bratislava 25. októbra (TASR) – Podiel domácich výrobkov na pultoch slovenských predajní stále nie je postačujúci. Je výrazne nižší, než by mohol byť a rezervy v tejto oblasti sú obrovské. Na dnešnej spoločnej tlačovej konferencii Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) a Únie hydinárov Slovenska (ÚHS) to uviedol člen predstavenstva SPPK Peter Benčurik.
Umiestňovanie domácich výrobkov na pultoch predajní je podľa jeho slov v prvom rade v rukách obchodných systémov. "Je to obchodný systém, ktorý ponúka tovar spotrebiteľovi, on rozhoduje, aký produkt vo svojej sieti ponúkne," priblížil. Zároveň je to však podľa Benčurika aj otázkou výchovy spotrebiteľa, aký produkt si kúpi.
Dôvodom, prečo obchodné reťazce najčastejšie nechcú nakupovať slovenské výrobky, je podľa Benčurika cena. Viacerí slovenskí spracovatelia sa tak budú musieť prispôsobiť cenovou politikou požiadavkám obchodných systémov. "Slovenskí spracovatelia nechcú ísť cestou znižovania kvality na úkor ceny. Snažia sa poskytnúť slovenskému spotrebiteľovi kvalitný produkt za rozumnú cenu," podotkol Benčurik.
Podľa prieskumu SPPK je podiel slovenských výrobkov na pultoch predajní v rozpätí 47 - 67 % v závislosti od obchodného reťazca. Pritom obchod vo vlastníctve zahraničných majiteľov mal podľa SPPK toto percento nižšie než obchod vo vlastníctve domácich majiteľov.
Únia hydinárov Slovenska zároveň upozornila na to, že situácia v hydinárstve a potravinárstve je naďalej nepriaznivá. "Dochádza k poklesu výroby a neustálemu nárastu cien pre spotrebiteľov," skonštatoval riaditeľ ÚHS Daniel Molnár. Chovatelia aj spracovatelia hydiny sú podľa jeho slov v strate, avšak obchodné reťazce dosahujú zisky.
Umiestňovanie domácich výrobkov na pultoch predajní je podľa jeho slov v prvom rade v rukách obchodných systémov. "Je to obchodný systém, ktorý ponúka tovar spotrebiteľovi, on rozhoduje, aký produkt vo svojej sieti ponúkne," priblížil. Zároveň je to však podľa Benčurika aj otázkou výchovy spotrebiteľa, aký produkt si kúpi.
Dôvodom, prečo obchodné reťazce najčastejšie nechcú nakupovať slovenské výrobky, je podľa Benčurika cena. Viacerí slovenskí spracovatelia sa tak budú musieť prispôsobiť cenovou politikou požiadavkám obchodných systémov. "Slovenskí spracovatelia nechcú ísť cestou znižovania kvality na úkor ceny. Snažia sa poskytnúť slovenskému spotrebiteľovi kvalitný produkt za rozumnú cenu," podotkol Benčurik.
Podľa prieskumu SPPK je podiel slovenských výrobkov na pultoch predajní v rozpätí 47 - 67 % v závislosti od obchodného reťazca. Pritom obchod vo vlastníctve zahraničných majiteľov mal podľa SPPK toto percento nižšie než obchod vo vlastníctve domácich majiteľov.
Únia hydinárov Slovenska zároveň upozornila na to, že situácia v hydinárstve a potravinárstve je naďalej nepriaznivá. "Dochádza k poklesu výroby a neustálemu nárastu cien pre spotrebiteľov," skonštatoval riaditeľ ÚHS Daniel Molnár. Chovatelia aj spracovatelia hydiny sú podľa jeho slov v strate, avšak obchodné reťazce dosahujú zisky.