Zastúpenie domácich potravín na vnútornom trhu je stále pod hranicou 50 %.
Autor TASR
Bratislava 7. októbra (TASR) – Podiel slovenských potravín na pultoch reťazcov v SR je na úrovni už len 39 %. Vyplýva to z aprílového prieskumu Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK), o ktorom dnes na tlačovej besede informoval jej predseda Milan Semančík.
"Zastúpenie domácich potravín na vnútornom trhu je stále pod hranicou 50 %, s čím nemôžeme absolútne byť spokojní. Ak zoberiem do úvahy rôzne metodiky merania podielu, tak podiel vychádza od 32 % do 50 %. Treba teda povedať, že viac ako 50 % tovaru na pultoch obchodných reťazcov je z dovozu, pričom takáto situácia pretrváva už dlhší čas," spresnil.
Pripomenul, že v roku 2002 bolo zastúpenie slovenských potravín na pultoch slovenských obchodov približne 72-%. "Ich podiel však postupne klesal. V roku 2004, teda v roku vstupu SR do EÚ, sa tento podiel pohyboval na úrovni 60 %. Odvtedy postupne podiel naďalej klesá," upozornil.
Viac ako 70-% podiel podľa jeho slov majú na pultoch obchodov v na Slovensku len vajcia so 76 % a mlieko so 71 %. Viac ako 50-% podiel majú komodity ako pivo s 51 %, mlynské výrobky s 52 %, minerálne vody so 64 % a chlieb a pečivo so 66 %. "Ostatné komodity sú hlboko pod hranicou 50 %," dodal.
"Zastúpenie domácich potravín na vnútornom trhu je stále pod hranicou 50 %, s čím nemôžeme absolútne byť spokojní. Ak zoberiem do úvahy rôzne metodiky merania podielu, tak podiel vychádza od 32 % do 50 %. Treba teda povedať, že viac ako 50 % tovaru na pultoch obchodných reťazcov je z dovozu, pričom takáto situácia pretrváva už dlhší čas," spresnil.
Pripomenul, že v roku 2002 bolo zastúpenie slovenských potravín na pultoch slovenských obchodov približne 72-%. "Ich podiel však postupne klesal. V roku 2004, teda v roku vstupu SR do EÚ, sa tento podiel pohyboval na úrovni 60 %. Odvtedy postupne podiel naďalej klesá," upozornil.
Viac ako 70-% podiel podľa jeho slov majú na pultoch obchodov v na Slovensku len vajcia so 76 % a mlieko so 71 %. Viac ako 50-% podiel majú komodity ako pivo s 51 %, mlynské výrobky s 52 %, minerálne vody so 64 % a chlieb a pečivo so 66 %. "Ostatné komodity sú hlboko pod hranicou 50 %," dodal.