Podľa zákona o e-Governmente sa elektronické podanie považuje za podané jeho odoslaním do elektronickej schránky orgánu verejnej moci.
Autor TASR
Bratislava 1. júna (TASR) – Používatelia e-schránok budú od piatka dostávať potvrdenie o odoslaní svojho elektronického podania. Informovala o tom Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) s tým, že správu bude systém zasielať automaticky po odoslaní a bude využiteľná aj na právne účely.
Podľa zákona o e-Governmente sa elektronické podanie považuje za podané jeho odoslaním do elektronickej schránky orgánu verejnej moci. Potvrdenie o odoslaní elektronického podania bude teda podľa NASES slúžiť práve na účely preukázania presného momentu odoslania elektronického podania. Toto potvrdenie má význam najmä z pohľadu počítania zákonných lehôt. Pri niektorých podaniach je totiž termín odoslania rozhodujúci, upozornila NASES. Elektronické potvrdenie dostane do e-schránky nielen odosielateľ, ale aj orgán verejnej moci, ktorému bolo podanie adresované.
"Veríme, že toto potvrdenie uľahčí občanom a podnikateľom prácu s elektronickými schránkami a sprehľadní komunikáciu s úradmi. Potvrdenie sa totiž odosiela ihneď a s presným časom odoslania podania," zdôraznil Lukáš Sojka, generálny riaditeľ NASES. Táto novinka by mala viesť k zjednodušeniu elektronickej komunikácie používateľov portálu slovensko.sk s orgánmi verejnej moci.
Odosielateľom správy bude Úrad vlády SR, ktorý je správcom Ústredného portálu verejnej správy slovensko.sk. Do 31. mája 2018 potvrdenie o odoslaní elektronického podania vyhotovovala NASES na požiadanie odosielateľa.
Podľa zákona o e-Governmente sa elektronické podanie považuje za podané jeho odoslaním do elektronickej schránky orgánu verejnej moci. Potvrdenie o odoslaní elektronického podania bude teda podľa NASES slúžiť práve na účely preukázania presného momentu odoslania elektronického podania. Toto potvrdenie má význam najmä z pohľadu počítania zákonných lehôt. Pri niektorých podaniach je totiž termín odoslania rozhodujúci, upozornila NASES. Elektronické potvrdenie dostane do e-schránky nielen odosielateľ, ale aj orgán verejnej moci, ktorému bolo podanie adresované.
"Veríme, že toto potvrdenie uľahčí občanom a podnikateľom prácu s elektronickými schránkami a sprehľadní komunikáciu s úradmi. Potvrdenie sa totiž odosiela ihneď a s presným časom odoslania podania," zdôraznil Lukáš Sojka, generálny riaditeľ NASES. Táto novinka by mala viesť k zjednodušeniu elektronickej komunikácie používateľov portálu slovensko.sk s orgánmi verejnej moci.
Odosielateľom správy bude Úrad vlády SR, ktorý je správcom Ústredného portálu verejnej správy slovensko.sk. Do 31. mája 2018 potvrdenie o odoslaní elektronického podania vyhotovovala NASES na požiadanie odosielateľa.