Tímy predstavili v Bratislave inovatívne riešenia registrov kultúrnych subjektov.
Autor OTS
Bratislava 17. apríla (TASR/OTS) - Projekt inovatívnych hackathonov Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky s názvom Hacknime.to opäť prilákal množstvo ľudí zefektívňovať procesy verejnej správy. V priestoroch bratislavského Campus Cowork tímy počas 12. a 13. apríla vymýšľali riešenia hackathonu na tému “Registre kultúrnych subjektov”. Tri víťazné tímy získali aj finančnú odmenu, spolu vo výške 6 000 eur.
Siedmy hackathon bol venovaný téme registrov kultúrnych subjektov, ktorej vlastníkom je Ministerstvo kultúry SR. Desať tímov pracovalo na spôsoboch, akými by Ministerstvo kultúry mohlo dôsledne identifikovať a evidovať všetky právnické osoby pôsobiace v kultúrnom a kreatívnom priemysle a následne prijímať opatrenia zamerané na celý sektor. Riešenie vytvorené na hackathone financovanom z Plánu obnovy a odolnosti SR má dopomôcť k tomu, aby sa na Ministerstve, a postupne aj v ďalších inštitúciách, robili rozhodnutia podložené kvalitnými dátami a analýzami.
Nakoniec, aj samotný záver podujatia potvrdil, akú úlohu má kvalita dát a ich spracovanie na výsledok riešenia konkrétneho problému. “Počas hackathonu sa ukázalo, že tímy, ktoré stavili na dôkladnú analýzu, rozprávali sa s mentormi a pýtali sa najviac otázok, dokázali zadávateľovi témy, teda Ministerstvu kultúry SR poskytnúť najväčšiu pridanú hodnotu. Víkendový hackathon je dôkazom, že analytika môže byť pre súťažné tímy tou najdôležitejšou časťou a dokáže zavážiť viac než samotné technické riešenie, alebo výber technológie. Z toho vyplýva aj ponaučenie do ďalších hackathonov, aby sa účastníci pri zostavovaní tímov zamerali aj na potrebu analytického myslenia a okrem IT špecialistov mali medzi sebou aj ľudí, ktorí vedia počúvať zákazníka,” doplnil pri vyhlasovaní víťazného tímu Peter Senko, generálny riaditeľ Sekcie projektového riadenia a informatiky Ministerstva kultúry SR.
Kvalitné analýzy priniesli implementovateľné riešenia
Víťazný tím Sofity navrhol platformu, ktorá využíva umelú inteligenciu a ponúka automatizované riadenie a aktualizáciu registrov. Dokáže rozpoznávať údaje z PDF súborov a automaticky vďaka nim vyplniť formulár subjektu. Medzi funkcionality platformy patria návrhy štruktúry registrov na základe popisu; zaraďovanie subjektov do registrov alebo mapovanie údajov pri importoch. Tím si zároveň odniesol výhru vo výške 3 000 eur. “Oceňujeme, že už zadanie bolo detailne a analyticky rozpracované. Počas celého procesu vymýšľania riešenia sme úzko spolupracovali s mentormi, ktorí nám poskytli vecné odpovede, vďaka ktorým sme boli schopní vymyslieť funkčné riešenie. Myslím si, že k výhre nám dopomohli práve skúsenosti z minulého hackathonu. Z výhry sa tešíme a plánujeme sa zúčastniť aj ďalších hackathonov,” zhodnotila po obdržaní výhry kapitánka tímu Tetiana Zatykian.
Druhé miesto, tím Argon
Pre tím Argon, ktorý obsadil druhé miesto, nie sú hackathony žiadnou novinkou. Kapitánka tímu Michaela Vavrová sa do riešenia výziev hackathonov zapojila už po piatykrát. Tím Argon predstavil systém, ktorý zabezpečuje jednoduché vytváranie registrov skrz dva systémy: web pre verejnosť a aplikáciu pre samotné ministerstvo. Web slúži na to, aby sa verejnosť vedela zaregistrovať cez svoje vlastné profily a vytvoriť si register z dostupných šablón. Registre sa rozdeľujú do kategórií, sú odlíšené číslami pre špecifický register a tagmi, ktoré umožňujú jednoduché filtrovanie registrov. V aplikácii je následne možné filtrovať tie kategórie, ktorým je potrebné odoslať informácie a priamo ich aj odoslať. “Na hackathony nechodievame s tým, že ideme vyhrať. Naším cieľom je tieto dva dni zúžitkovať naplno, keďže ich vnímame ako príležitosť sa niečo nové naučiť. Máme možnosť rozprávať sa s odborníkmi z biznisu, mentormi a takisto konkurenčnými tímami, ktorých skúsenosti posúvajú ďalej aj nás,” dodala k priebehu hackathonov Michaela.
Tretie miesto si odniesol tím s názvom K3, ktorý počas hackathonu navrhol systém s názvom “All you need is 1”. Systém je založený na open source riešení s minimálnou redundanciou, ktorého cieľom je zamestnancom čo najviac uľahčiť prácu. “Bol to náš prvý hackathon a sme veľmi príjemne prekvapení, keďže sme nečakali, že sa nám rovno podarí umiestniť sa. Veľká vďaka patrí aj mentorom a organizátorom, ktorí boli ochotní odpovedať na každú otázku,” vyjadril sa Filip Kerák.
Tretie miesto, tím K3
Projekt Hacknime.to sa opäť presúva do regiónov
Siedmym hackathonom sa však projekt Hacknime.to nekončí. Plánovaných je ďalších 10 štátnych hackathonov, pričom ten najbližší zavíta do Banskej Bystrice. Už 10. až 11. mája budú tímy hľadať spôsob, akým dokážu digitalizovať prácu úradov v Banskobystrickom samosprávnom kraji.
Dva- až päťčlenné tímy zložené z IT špecialistov a odborníkov na digitalizáciu budú hľadať riešenie výzvy “Navrhni systém pre správu dokumentov (DMS) na tvorbu, správu a sledovanie životného cyklu dokumentov s rešpektovaním procesov a zákonov v prostredí samosprávneho kraja”. Prihlasovanie na hackathon formou registračného formulára bude sprístupnené na webstránke projektu Hacknime.to v priebehu tohto týždňa.
Siedmy hackathon bol venovaný téme registrov kultúrnych subjektov, ktorej vlastníkom je Ministerstvo kultúry SR. Desať tímov pracovalo na spôsoboch, akými by Ministerstvo kultúry mohlo dôsledne identifikovať a evidovať všetky právnické osoby pôsobiace v kultúrnom a kreatívnom priemysle a následne prijímať opatrenia zamerané na celý sektor. Riešenie vytvorené na hackathone financovanom z Plánu obnovy a odolnosti SR má dopomôcť k tomu, aby sa na Ministerstve, a postupne aj v ďalších inštitúciách, robili rozhodnutia podložené kvalitnými dátami a analýzami.
Nakoniec, aj samotný záver podujatia potvrdil, akú úlohu má kvalita dát a ich spracovanie na výsledok riešenia konkrétneho problému. “Počas hackathonu sa ukázalo, že tímy, ktoré stavili na dôkladnú analýzu, rozprávali sa s mentormi a pýtali sa najviac otázok, dokázali zadávateľovi témy, teda Ministerstvu kultúry SR poskytnúť najväčšiu pridanú hodnotu. Víkendový hackathon je dôkazom, že analytika môže byť pre súťažné tímy tou najdôležitejšou časťou a dokáže zavážiť viac než samotné technické riešenie, alebo výber technológie. Z toho vyplýva aj ponaučenie do ďalších hackathonov, aby sa účastníci pri zostavovaní tímov zamerali aj na potrebu analytického myslenia a okrem IT špecialistov mali medzi sebou aj ľudí, ktorí vedia počúvať zákazníka,” doplnil pri vyhlasovaní víťazného tímu Peter Senko, generálny riaditeľ Sekcie projektového riadenia a informatiky Ministerstva kultúry SR.
Kvalitné analýzy priniesli implementovateľné riešenia
Víťazný tím Sofity navrhol platformu, ktorá využíva umelú inteligenciu a ponúka automatizované riadenie a aktualizáciu registrov. Dokáže rozpoznávať údaje z PDF súborov a automaticky vďaka nim vyplniť formulár subjektu. Medzi funkcionality platformy patria návrhy štruktúry registrov na základe popisu; zaraďovanie subjektov do registrov alebo mapovanie údajov pri importoch. Tím si zároveň odniesol výhru vo výške 3 000 eur. “Oceňujeme, že už zadanie bolo detailne a analyticky rozpracované. Počas celého procesu vymýšľania riešenia sme úzko spolupracovali s mentormi, ktorí nám poskytli vecné odpovede, vďaka ktorým sme boli schopní vymyslieť funkčné riešenie. Myslím si, že k výhre nám dopomohli práve skúsenosti z minulého hackathonu. Z výhry sa tešíme a plánujeme sa zúčastniť aj ďalších hackathonov,” zhodnotila po obdržaní výhry kapitánka tímu Tetiana Zatykian.
Druhé miesto, tím Argon
Pre tím Argon, ktorý obsadil druhé miesto, nie sú hackathony žiadnou novinkou. Kapitánka tímu Michaela Vavrová sa do riešenia výziev hackathonov zapojila už po piatykrát. Tím Argon predstavil systém, ktorý zabezpečuje jednoduché vytváranie registrov skrz dva systémy: web pre verejnosť a aplikáciu pre samotné ministerstvo. Web slúži na to, aby sa verejnosť vedela zaregistrovať cez svoje vlastné profily a vytvoriť si register z dostupných šablón. Registre sa rozdeľujú do kategórií, sú odlíšené číslami pre špecifický register a tagmi, ktoré umožňujú jednoduché filtrovanie registrov. V aplikácii je následne možné filtrovať tie kategórie, ktorým je potrebné odoslať informácie a priamo ich aj odoslať. “Na hackathony nechodievame s tým, že ideme vyhrať. Naším cieľom je tieto dva dni zúžitkovať naplno, keďže ich vnímame ako príležitosť sa niečo nové naučiť. Máme možnosť rozprávať sa s odborníkmi z biznisu, mentormi a takisto konkurenčnými tímami, ktorých skúsenosti posúvajú ďalej aj nás,” dodala k priebehu hackathonov Michaela.
Tretie miesto si odniesol tím s názvom K3, ktorý počas hackathonu navrhol systém s názvom “All you need is 1”. Systém je založený na open source riešení s minimálnou redundanciou, ktorého cieľom je zamestnancom čo najviac uľahčiť prácu. “Bol to náš prvý hackathon a sme veľmi príjemne prekvapení, keďže sme nečakali, že sa nám rovno podarí umiestniť sa. Veľká vďaka patrí aj mentorom a organizátorom, ktorí boli ochotní odpovedať na každú otázku,” vyjadril sa Filip Kerák.
Tretie miesto, tím K3
Projekt Hacknime.to sa opäť presúva do regiónov
Siedmym hackathonom sa však projekt Hacknime.to nekončí. Plánovaných je ďalších 10 štátnych hackathonov, pričom ten najbližší zavíta do Banskej Bystrice. Už 10. až 11. mája budú tímy hľadať spôsob, akým dokážu digitalizovať prácu úradov v Banskobystrickom samosprávnom kraji.
Dva- až päťčlenné tímy zložené z IT špecialistov a odborníkov na digitalizáciu budú hľadať riešenie výzvy “Navrhni systém pre správu dokumentov (DMS) na tvorbu, správu a sledovanie životného cyklu dokumentov s rešpektovaním procesov a zákonov v prostredí samosprávneho kraja”. Prihlasovanie na hackathon formou registračného formulára bude sprístupnené na webstránke projektu Hacknime.to v priebehu tohto týždňa.