Výdavky na opravu môžu mnohokrát prevýšiť aj cenu samotného vozidla. Po zatopení vozidla by mala byť vymenená kompletná elektroinštalácia, diely motorovej sústavy a často aj znehodnotené časti interiéru, ako sú sedadlá, čo znamená náklady aj niekoľko tisíc eur.
Autor TASR
Bratislava 19. júla (TASR) - Silné búrky, ktoré sú práve v letnom období časté, ovplyvnia aj trh s jazdenými autami. Podľa skúseností siete autocentier AAA AUTO sa vždy po nich začnú v inzerátoch objavovať autá, ktoré boli zatopené. Spoločnosť preto na všetkých svojich pobočkách sprísňuje kontroly vykupovaných áut a varuje hlavne pred nákupom vozidiel zo zaplavených oblastí.
Sieť autocentier AAA AUTO na základe skúseností so zaplavenými automobilmi, ktoré sa na slovenskom trhu objavujú po povodniach nielen doma, ale aj v iných krajinách Európy, varuje motoristov pred nákupom takýchto áut. "Výdavky na opravu môžu mnohokrát prevýšiť aj cenu samotného vozidla. Po zatopení vozidla by mala byť vymenená kompletná elektroinštalácia, diely motorovej sústavy a často aj znehodnotené časti interiéru, ako sú sedadlá, čo znamená náklady aj niekoľko tisíc eur," uviedol prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO Petr Vaněček.
Podľa jeho slov veľkí predajcovia "jazdeniek" automobily pri výkupe dôkladne preverujú a práve po búrkach a následných záplavách sa ešte intenzívnejšie zameriavajú aj na drobné znaky zatopenia.
"Starostlivo preverujú, kde sa s vozidlom jazdilo. Oveľa detailnejšie kontrolujú, či napríklad nie je bahno v rôznych ťažko prístupných miestach, napríklad pod čalúnením dverí. Často býva aj za tesnením okolo dverí, alebo pod palubnou doskou. Veľa napovie tiež väčšia miera korózie pod kobercom v batožinovom priestore, alebo určitý špecifický zápach po povodni," radí Vaněček.
Sieť autocentier AAA AUTO na základe skúseností so zaplavenými automobilmi, ktoré sa na slovenskom trhu objavujú po povodniach nielen doma, ale aj v iných krajinách Európy, varuje motoristov pred nákupom takýchto áut. "Výdavky na opravu môžu mnohokrát prevýšiť aj cenu samotného vozidla. Po zatopení vozidla by mala byť vymenená kompletná elektroinštalácia, diely motorovej sústavy a často aj znehodnotené časti interiéru, ako sú sedadlá, čo znamená náklady aj niekoľko tisíc eur," uviedol prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO Petr Vaněček.
Podľa jeho slov veľkí predajcovia "jazdeniek" automobily pri výkupe dôkladne preverujú a práve po búrkach a následných záplavách sa ešte intenzívnejšie zameriavajú aj na drobné znaky zatopenia.
"Starostlivo preverujú, kde sa s vozidlom jazdilo. Oveľa detailnejšie kontrolujú, či napríklad nie je bahno v rôznych ťažko prístupných miestach, napríklad pod čalúnením dverí. Často býva aj za tesnením okolo dverí, alebo pod palubnou doskou. Veľa napovie tiež väčšia miera korózie pod kobercom v batožinovom priestore, alebo určitý špecifický zápach po povodni," radí Vaněček.