V súčasnosti už zhotoviteľ na základe pokynu NDS mobilizuje strojné a personálne kapacity.
Autor TASR
Bratislava 21. marca (TASR) - Práce na pozastavenom úseku diaľnice pri Ružomberku z Hubovej po Ivachnovú by sa mohli začať v apríli tohto roku. Odhaduje to Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Ako termín na spustenie prác na tomto diaľničnom úseku sa však už spomínal aj prelom januára a februára.
"Začiatok prác na pozastavenej časti diaľnice sa na základe podpísaného dodatku so zhotoviteľom predpokladá okamžite po nadobudnutí právoplatnosti záverečného stanoviska EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie). Právoplatnosť sa očakáva v apríli 2018," priblížila pre TASR hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Výstavba tohto úseku sa zastavila v roku 2015, keď sa pri razení tunela Čebrať zosunula pôda. Začalo sa tak s hľadaním nového trasovania tunela. Následne sa nová trasa musela posúdiť z hľadiska vplyvov na životné prostredie (EIA).
"V súčasnosti už zhotoviteľ na základe pokynu NDS mobilizuje strojné a personálne kapacity," dodala Michalová. Stavbári budú podľa jej slov postupovať podľa schváleného harmonogramu prác. Začnú sa teda robiť práce na pozastavenej časti úseku diaľnice, vrátane tunela, v zmysle platných povolení.
Čo sa týka posúdenia vplyvov novej trasy diaľnice na životné prostredie, zo strany ministerstva životného prostredia sa už tento proces ukončil vydaním záverečného stanoviska. "Stalo sa tak 26. februára tohto roka," spresnil hovorca envirorezortu Tomáš Ferenčák. Následne bolo 27. februára zverejnené na enviroportáli. Záverečné stanovisko však musí ešte nadobudnúť právoplatnosť.
Verejnosť sa môže v tomto prípade odvolať do 30 dní a známi účastníci tohto procesu sa môžu do 15 dní odo dňa doručenia rozhodnutia odvolať. Majú však 18 dní na prevzatie zásielky na pošte, takže nadobudnutie právoplatnosti môže trvať aj viac ako 30 dní.
Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová je dlhý približne 15 kilometrov a po dokončení má vytvoriť obchvat mesta Ružomberok. Cestu buduje združenie firiem OHL ŽS a Váhostav – SK, zmluvná cena bola vo výške 227,26 milióna eur aj s rezervou.
Podľa pôvodných plánov mal byť tento úsek dokončený v júni 2017, aktuálne NDS odhaduje jeho ukončenie v roku 2021.
"Začiatok prác na pozastavenej časti diaľnice sa na základe podpísaného dodatku so zhotoviteľom predpokladá okamžite po nadobudnutí právoplatnosti záverečného stanoviska EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie). Právoplatnosť sa očakáva v apríli 2018," priblížila pre TASR hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Výstavba tohto úseku sa zastavila v roku 2015, keď sa pri razení tunela Čebrať zosunula pôda. Začalo sa tak s hľadaním nového trasovania tunela. Následne sa nová trasa musela posúdiť z hľadiska vplyvov na životné prostredie (EIA).
"V súčasnosti už zhotoviteľ na základe pokynu NDS mobilizuje strojné a personálne kapacity," dodala Michalová. Stavbári budú podľa jej slov postupovať podľa schváleného harmonogramu prác. Začnú sa teda robiť práce na pozastavenej časti úseku diaľnice, vrátane tunela, v zmysle platných povolení.
Čo sa týka posúdenia vplyvov novej trasy diaľnice na životné prostredie, zo strany ministerstva životného prostredia sa už tento proces ukončil vydaním záverečného stanoviska. "Stalo sa tak 26. februára tohto roka," spresnil hovorca envirorezortu Tomáš Ferenčák. Následne bolo 27. februára zverejnené na enviroportáli. Záverečné stanovisko však musí ešte nadobudnúť právoplatnosť.
Verejnosť sa môže v tomto prípade odvolať do 30 dní a známi účastníci tohto procesu sa môžu do 15 dní odo dňa doručenia rozhodnutia odvolať. Majú však 18 dní na prevzatie zásielky na pošte, takže nadobudnutie právoplatnosti môže trvať aj viac ako 30 dní.
Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová je dlhý približne 15 kilometrov a po dokončení má vytvoriť obchvat mesta Ružomberok. Cestu buduje združenie firiem OHL ŽS a Váhostav – SK, zmluvná cena bola vo výške 227,26 milióna eur aj s rezervou.
Podľa pôvodných plánov mal byť tento úsek dokončený v júni 2017, aktuálne NDS odhaduje jeho ukončenie v roku 2021.