V prípade takmer osemkilometrového úseku R2 pri Zvolene zhotoviteľ podľa šéfa NDS v rámci zimného obdobia využil čas na to, aby urobil všetky potrebné práce, najmä čo sa týkalo dokumentácie.
Autor TASR
Bratislava 20. apríla (TASR) – Tempo prác na úseku rýchlostnej cesty R2 zo Zvolena po Pstrušu i na úseku diaľnice D1 s tunelom Višňové sa zrýchlilo. Obidva úseky by tak mali byť podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) dokončené včas, podľa pôvodne plánovaných termínov. V minulom roku pritom nebol šéf NDS Milan Gajdoš s napredovaním na týchto stavbách spokojný.
V prípade takmer osemkilometrového úseku R2 pri Zvolene zhotoviteľ podľa Gajdoša v rámci zimného obdobia využil čas na to, aby urobil všetky potrebné práce, najmä čo sa týkalo dokumentácie. "Dokonca už v zimných mesiacoch realizoval veľa prác, ktoré počasie dovoľovalo," opísal Gajdoš pre TASR. Výstavba tohto úseku sa tak podľa neho rozvinula do očakávanej podoby a úsek by mal byť odovzdaný vodičom do užívania v pôvodnom termíne, teda v júli 2016. Cestu buduje konzorcium firiem Corsan-Corviam Construcción a Chemkostav IS od augusta 2014 za cenu 98,8 milióna eur.
Ďalším úsekom, kde podľa NDS pôvodne nenapredovali práce tak, ako by mali, bola časť D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu. Podľa hovorkyne NDS Evy Žgravčákovej sa však tempo prác na tomto úseku oproti roku 2014 tiež zvýšilo. "Zhotoviteľ deklaruje dodržanie zmluvného termínu ukončenia projektu v decembri 2019," doplnila.
Súčasťou tohto 13,5-kilometrového úseku má byť aj tunel Višňové, ktorý bude po dokončení najdlhším tunelom na Slovensku. Cestu stavia združenie firiem Salini Impregilo a Dúha od júna minulého roka za zmluvnú cenu takmer 410 miliónov eur.
V prípade takmer osemkilometrového úseku R2 pri Zvolene zhotoviteľ podľa Gajdoša v rámci zimného obdobia využil čas na to, aby urobil všetky potrebné práce, najmä čo sa týkalo dokumentácie. "Dokonca už v zimných mesiacoch realizoval veľa prác, ktoré počasie dovoľovalo," opísal Gajdoš pre TASR. Výstavba tohto úseku sa tak podľa neho rozvinula do očakávanej podoby a úsek by mal byť odovzdaný vodičom do užívania v pôvodnom termíne, teda v júli 2016. Cestu buduje konzorcium firiem Corsan-Corviam Construcción a Chemkostav IS od augusta 2014 za cenu 98,8 milióna eur.
Ďalším úsekom, kde podľa NDS pôvodne nenapredovali práce tak, ako by mali, bola časť D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu. Podľa hovorkyne NDS Evy Žgravčákovej sa však tempo prác na tomto úseku oproti roku 2014 tiež zvýšilo. "Zhotoviteľ deklaruje dodržanie zmluvného termínu ukončenia projektu v decembri 2019," doplnila.
Súčasťou tohto 13,5-kilometrového úseku má byť aj tunel Višňové, ktorý bude po dokončení najdlhším tunelom na Slovensku. Cestu stavia združenie firiem Salini Impregilo a Dúha od júna minulého roka za zmluvnú cenu takmer 410 miliónov eur.