Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Ekonomika

Pracovníci v centrách Amazonu v Nemecku a Španielsku štrajkujú

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Nemecká divízia Amazonu uviedla, že do štrajku sa zapojilo 620 zamestnancov v jej prevádzkach v mestách Bad Hersfeld a Rheinberg.

Berlín/Madrid 23. novembra (TASR) - Pracovníci v logistických centrách spoločnosti Amazon v Nemecku a Španielsku vstúpili v piatok do štrajku. Tento deň, ktorý je známy ako tzv. Black Friday (Čierny piatok), pritom v maloobchode štartuje najdôležitejšia - vianočná nákupná sezóna.

Nemecká divízia Amazonu uviedla, že do štrajku sa zapojilo 620 zamestnancov v jej prevádzkach v mestách Bad Hersfeld a Rheinberg. Ale väčšina zamestnancov pokračuje v práci, takže štrajk by nemal mať negatívny vplyv na objednávky zákazníkov.

Nemecký odborový zväz Verdi vyzval pracovníkov Amazonu, aby vyhlásili v piatok 24-hodinový štrajk až do polnoci za lepšie platové a pracovné zmluvy. "Vstupujeme do konca roka, čo je najstresujúcejší čas pre zamestnancov," povedala zástupkyňa Verdi Mechthild Middekeová. "Najmä v taký deň, ako je Čierny piatok, by mali byť zamestnanci v centre pozornosti."

Amazon Germany tvrdí, že svojim zamestnancom od prvého dňa po nástupe do práce ponúka konkurenčné mzdy a komplexné výhody. Konkrétne, nástupný plat v Nemecku je 10,78 eura na hodinu a po dvoch rokoch dosahuje priemerná mesačná mzda 2397 eur.

Aj pracovníci najväčšieho skladu Amazonu v Španielsku v San Fernando de Henares vyhlásili počas Čierneho piatku štrajk, v ktorom chcú pokračovať aj v sobotu. Podľa odborov sa do protestnej akcie zapojilo 85 až 90 % zamestnancov.

Španielska divízia Amazonu však tvrdí, že tieto údaje neodrážajú skutočnosť a väčšina jej zamestnancov spracováva objednávky.

Piatok po Dni vďakyvzdania v Spojených štátoch získal prezývku čierny, pretože spotrebitelia zvykli využiť predĺžený víkend na vianočné nákupy (a zároveň obchodníci v tento deň ponúkajú veľké zľavy, aby prilákali čo najviac klientov). Maloobchodníkom tak stúpli tržby a mnohí z nich sa práve vďaka tomu konečne dostali z červených do čiernych čísiel.