Novelou sa harmonizuje európske právo s národnou transpozíciou smernice Rady EÚ. Právnu normu podpísal prezident SR Andrej Kiska.
Autor TASR
Bratislava 9. novembra (TASR) – Ochrana zdravia a bezpečnosti zamestnancov v odvetví vnútrozemskej vodnej dopravy je cieľom novely zákona o organizácii pracovného času v doprave, ktorú pripravilo ministerstvo dopravy. Právnu normu dnes podpísal prezident SR Andrej Kiska.
Novelou sa harmonizuje európske právo s národnou transpozíciou smernice Rady EÚ. Ochrana zdravia a bezpečnosť pracovníkov v tomto odvetví sa má zabezpečiť najmä prostredníctvom úpravy maximálnej dĺžky pracovného času týchto zamestnancov v určitých obdobiach. Či už v dňoch, týždňoch, mesiacoch, počas sezóny a v roku.
Novelou sa zároveň zabezpečí aj zosúladenie právneho poriadku Slovenskej republiky s požiadavkami nariadenia Komisie EÚ, ktorým sa ustanovujú technické požiadavky a administratívne postupy týkajúce sa leteckej prevádzky podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady v oblasti obmedzenia letového času a času v službe a odpočinku v obchodnej leteckej doprave s využitím letúnov.
Zákonom sa preto majú aj doplniť kompetencie ministerstva dopravy a Dopravného úradu týkajúce sa udeľovania výnimiek alebo povolení z príslušných právne záväzných aktov Európskej únie v oblasti civilného letectva s cieľom určiť, v ktorom prípade vystupuje ako členský štát ministerstvo dopravy a v ktorom prípade Dopravný úrad, napríklad v oblasti špecifikácií letových časov posádok.
Novelou sa harmonizuje európske právo s národnou transpozíciou smernice Rady EÚ. Ochrana zdravia a bezpečnosť pracovníkov v tomto odvetví sa má zabezpečiť najmä prostredníctvom úpravy maximálnej dĺžky pracovného času týchto zamestnancov v určitých obdobiach. Či už v dňoch, týždňoch, mesiacoch, počas sezóny a v roku.
Novelou sa zároveň zabezpečí aj zosúladenie právneho poriadku Slovenskej republiky s požiadavkami nariadenia Komisie EÚ, ktorým sa ustanovujú technické požiadavky a administratívne postupy týkajúce sa leteckej prevádzky podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady v oblasti obmedzenia letového času a času v službe a odpočinku v obchodnej leteckej doprave s využitím letúnov.
Zákonom sa preto majú aj doplniť kompetencie ministerstva dopravy a Dopravného úradu týkajúce sa udeľovania výnimiek alebo povolení z príslušných právne záväzných aktov Európskej únie v oblasti civilného letectva s cieľom určiť, v ktorom prípade vystupuje ako členský štát ministerstvo dopravy a v ktorom prípade Dopravný úrad, napríklad v oblasti špecifikácií letových časov posádok.