Obchod vznikol vlani v novembri a jeho zakladatelia testujú, aký je o tento alternatívny predaj v hlavnom meste záujem.
Predajňa sa usiluje osloviť zákazníkov, ktorým prekáža hromadné nakupovanie v supermarketoch, ale aj ľudí, ktorí nechcú plytvať prírodnými zdrojmi, ako aj tých, ktorí nehodlajú prispievať k zbytočnej výrobe obalov a hromadeniu odpadu na skládkach.
Obchod vznikol vlani v novembri a jeho zakladatelia testujú, aký je o tento alternatívny predaj v hlavnom meste záujem. Jeho spoluzakladateľ Petr Hanzel uviedol, že keby sa podobne ako v Anglicku a Taliansku ukázalo, že v Prahe je cieľová skupina, svoju činnosť by rozvíjal na podnikateľskej základni.
Teraz chodia do predajne otvorenej v pondelok až piatok od 15. do 19. hodiny vo dvore bytového domu najmä mamičky na materskej dovolenke. V obchode nakupujú aj ľudia, ktorí dbajú o správnu výživu, vymódené dámy či páry v značkovom oblečení. Najčastejšie si kupujú ovsené vločky, pohanku, cícer, červenú šošovicu, oriešky a sušené ovocie.
Cena základných surovín je vďaka úsporám za obaly o 10 až 20 % nižšia než porovnateľné produkty v špecializovaných obchodoch so zdravou výživou.
Kupujúci si nechávajú produkty nasypať do desiatkových vreciek, papierových obalov od múky, pohárov či plastových téglikov. Niektorí prichádzajú s plecniakmi alebo návliečkou na vankúš. Lenka Soukupová, ktorá potraviny predáva, jednému zákazníkovi nasypala múku lievikom do plastových fliaš od mlieka.
Ľudia niekedy urobia nákup len za pár korún, niekedy zas za stovky i tisíce. Za najväčší nákup dal jeden zákazník vyše 4000 Kč (145,09 eura).
(1 EUR = 27,570 CZK)