Akciová spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko patrí pod Asahi Breweries Europe Group.
Autor TASR
Bratislava 24. júna (TASR) – Rok 2019 sa pre Plzeňský Prazdroj Slovensko niesol v znamení prémiových značiek. Vzrástol záujem spotrebiteľov o prémiové značky a špeciály, čo sa odrazilo aj na výsledkoch spoločnosti. Obrat predstavoval takmer 127 miliónov eur, pričom zisk firmy vzrástol o 3 % na 11,4 milióna eur. Na priamych aj nepriamych daniach zaplatila firma 47 miliónov eur, z toho takmer polovicu tvorila spotrebná daň. Informovala o tom spoločnosť.
"Rok 2019 bol pre Plzeňský Prazdroj Slovensko zásadný. Naša silná pozícia v kategórii čapovaného piva sa odzrkadlila vo výsledkoch a tiež v rastúcom záujme spotrebiteľov o prémiové značky. Výzvami sme si prešli predovšetkým v segmente baleného piva. Čiastočne za nimi bolo kľúčové rozhodnutie spoločnosti odísť postupne od PET fliaš, ktoré je súčasťou našej dlhodobej stratégie udržateľnosti, a ktoré v prvej fáze zahŕňalo značky Gambrinus a Šariš. Toto rozhodnutie, spolu s krachom obchodnej siete Kačka a zdĺhavým rokovaním s jedným z veľkých reťazcov, spôsobilo pokles predajov," uviedol generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Grant Liversage.
Plzeňský Prazdroj Slovensko je s trhovým podielom na úrovni 35 % v pozícii trhovej dvojky, ale je jednotkou v Horeca segmente. Z hľadiska objemov zaznamenala spoločnosť pokles o 5,5 % na celkovo 1,55 milióna hektolitrov piva. Medziročne Prazdroj poklesol v segmente baleného piva o 7 %, pri čapovanom pive si udržal stabilnú pozíciu a vďaka rastúcej obľube prémiových značiek vykázal v tomto segmente mierny nárast zisku. Medzi najväčšie investície roku 2019 patrila nová plechovková linka v pivovare Šariš, ktorá si vyžiadala 2,1 milióna eur.
Akciová spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko patrí pod Asahi Breweries Europe Group, ktorá vznikla po akvizícii siedmich stredoeurópskych pivovarníckych spoločností japonskou pivovarníckou spoločnosťou Asahi.
"Rok 2019 bol pre Plzeňský Prazdroj Slovensko zásadný. Naša silná pozícia v kategórii čapovaného piva sa odzrkadlila vo výsledkoch a tiež v rastúcom záujme spotrebiteľov o prémiové značky. Výzvami sme si prešli predovšetkým v segmente baleného piva. Čiastočne za nimi bolo kľúčové rozhodnutie spoločnosti odísť postupne od PET fliaš, ktoré je súčasťou našej dlhodobej stratégie udržateľnosti, a ktoré v prvej fáze zahŕňalo značky Gambrinus a Šariš. Toto rozhodnutie, spolu s krachom obchodnej siete Kačka a zdĺhavým rokovaním s jedným z veľkých reťazcov, spôsobilo pokles predajov," uviedol generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Grant Liversage.
Plzeňský Prazdroj Slovensko je s trhovým podielom na úrovni 35 % v pozícii trhovej dvojky, ale je jednotkou v Horeca segmente. Z hľadiska objemov zaznamenala spoločnosť pokles o 5,5 % na celkovo 1,55 milióna hektolitrov piva. Medziročne Prazdroj poklesol v segmente baleného piva o 7 %, pri čapovanom pive si udržal stabilnú pozíciu a vďaka rastúcej obľube prémiových značiek vykázal v tomto segmente mierny nárast zisku. Medzi najväčšie investície roku 2019 patrila nová plechovková linka v pivovare Šariš, ktorá si vyžiadala 2,1 milióna eur.
Akciová spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko patrí pod Asahi Breweries Europe Group, ktorá vznikla po akvizícii siedmich stredoeurópskych pivovarníckych spoločností japonskou pivovarníckou spoločnosťou Asahi.