Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 7. november 2024Meniny má René
< sekcia Ekonomika

Predaj Audi sa minulý rok zvýšil o 17 % na 1,9 milióna áut

Na snímke logo automobilky Audi na jednom z vyrábaných modelov áut počas výročnej tlačovej konferencie spoločnosti Volkswagen Slovakia k 30 rokom pôsobenia na Slovensku v Bratislave 22. apríla 2021. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Konkurenčné BMW vlani zvýšilo predaj o 6,5 % približne na 2,555 milióna áut.

Ingolstadt 11. januára (TASR) - Nemecká automobilka Audi, ktorá je dcérskou spoločnosťou koncernu Volkswagen (VW), vo štvrtok oznámila, že v roku 2023 zvýšila svoj predaj o 17 % na 1,9 milióna áut. Podporil ju silný rast predaja v Európe, USA aj v Číne. TASR správu prevzala z DPA.

Podiel čisto elektrických vozidiel na celkovom predaji však vlani dosiahol len 9 %. Audi plánuje uviesť svoj štvrtý elektrický model na trh v marci.

Šéf Audi Gernot Döllner po zverejnení týchto údajov uviedol, že vysoký dopyt poskytuje silný základ pre náročný nový rok so zvýšenou konkurenciou a neistotou v globálnej ekonomike.

Audi sa podľa neho zameriava na elektrickú mobilitu a ziskovosť.

Ďalším dôležitým krokom je uvedenie SUV Q6 E-Tron, ktoré je založené na novej platforme Premium Platform Electric (PPE), ktorú Audi vyvinulo spolu s Porsche.

V roku 2023 dodala automobilka Audi 178.000 plne elektrických áut, čo predstavuje nárast o 51 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Dcérska spoločnosť Volkswagenu chce v rokoch 2024 a 2025 posilniť svoj rad elektrických áut, ale aj spaľovacích motorov a plug-in hybridov o rôzne nové modely.

V Európe vzrástol minulý rok predaj Audi o 20 % na 748.000 kusov, v Číne sa zvýšil o 13 % na 729.000 áut a v USA spoločnosť dosiahla svoj doteraz najlepší predajný rok s nárastom o 22 % na 229.000 áut.

Predstavenstvo spoločnosti plánuje zverejniť finančné výsledky za minulý rok 19. marca.

Audi malo za cieľ predať 1,8 milióna až 1,9 milióna áut v minulom roku a dosiahnuť nárast tržieb na 69 až 72 miliárd eur.

Konkurenčné BMW vlani zvýšilo predaj o 6,5 % približne na 2,555 milióna áut. Predaj čisto elektrických áut BMW pritom vzrástol o 74 % na 376.000 vozidiel alebo 15 % z celkového predaja.