Konkurenčné BMW vlani zvýšilo predaj o 6,5 % približne na 2,555 milióna áut.
Autor TASR
Ingolstadt 11. januára (TASR) - Nemecká automobilka Audi, ktorá je dcérskou spoločnosťou koncernu Volkswagen (VW), vo štvrtok oznámila, že v roku 2023 zvýšila svoj predaj o 17 % na 1,9 milióna áut. Podporil ju silný rast predaja v Európe, USA aj v Číne. TASR správu prevzala z DPA.
Podiel čisto elektrických vozidiel na celkovom predaji však vlani dosiahol len 9 %. Audi plánuje uviesť svoj štvrtý elektrický model na trh v marci.
Šéf Audi Gernot Döllner po zverejnení týchto údajov uviedol, že vysoký dopyt poskytuje silný základ pre náročný nový rok so zvýšenou konkurenciou a neistotou v globálnej ekonomike.
Audi sa podľa neho zameriava na elektrickú mobilitu a ziskovosť.
Ďalším dôležitým krokom je uvedenie SUV Q6 E-Tron, ktoré je založené na novej platforme Premium Platform Electric (PPE), ktorú Audi vyvinulo spolu s Porsche.
V roku 2023 dodala automobilka Audi 178.000 plne elektrických áut, čo predstavuje nárast o 51 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Dcérska spoločnosť Volkswagenu chce v rokoch 2024 a 2025 posilniť svoj rad elektrických áut, ale aj spaľovacích motorov a plug-in hybridov o rôzne nové modely.
V Európe vzrástol minulý rok predaj Audi o 20 % na 748.000 kusov, v Číne sa zvýšil o 13 % na 729.000 áut a v USA spoločnosť dosiahla svoj doteraz najlepší predajný rok s nárastom o 22 % na 229.000 áut.
Predstavenstvo spoločnosti plánuje zverejniť finančné výsledky za minulý rok 19. marca.
Audi malo za cieľ predať 1,8 milióna až 1,9 milióna áut v minulom roku a dosiahnuť nárast tržieb na 69 až 72 miliárd eur.
Konkurenčné BMW vlani zvýšilo predaj o 6,5 % približne na 2,555 milióna áut. Predaj čisto elektrických áut BMW pritom vzrástol o 74 % na 376.000 vozidiel alebo 15 % z celkového predaja.
Podiel čisto elektrických vozidiel na celkovom predaji však vlani dosiahol len 9 %. Audi plánuje uviesť svoj štvrtý elektrický model na trh v marci.
Šéf Audi Gernot Döllner po zverejnení týchto údajov uviedol, že vysoký dopyt poskytuje silný základ pre náročný nový rok so zvýšenou konkurenciou a neistotou v globálnej ekonomike.
Audi sa podľa neho zameriava na elektrickú mobilitu a ziskovosť.
Ďalším dôležitým krokom je uvedenie SUV Q6 E-Tron, ktoré je založené na novej platforme Premium Platform Electric (PPE), ktorú Audi vyvinulo spolu s Porsche.
V roku 2023 dodala automobilka Audi 178.000 plne elektrických áut, čo predstavuje nárast o 51 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Dcérska spoločnosť Volkswagenu chce v rokoch 2024 a 2025 posilniť svoj rad elektrických áut, ale aj spaľovacích motorov a plug-in hybridov o rôzne nové modely.
V Európe vzrástol minulý rok predaj Audi o 20 % na 748.000 kusov, v Číne sa zvýšil o 13 % na 729.000 áut a v USA spoločnosť dosiahla svoj doteraz najlepší predajný rok s nárastom o 22 % na 229.000 áut.
Predstavenstvo spoločnosti plánuje zverejniť finančné výsledky za minulý rok 19. marca.
Audi malo za cieľ predať 1,8 milióna až 1,9 milióna áut v minulom roku a dosiahnuť nárast tržieb na 69 až 72 miliárd eur.
Konkurenčné BMW vlani zvýšilo predaj o 6,5 % približne na 2,555 milióna áut. Predaj čisto elektrických áut BMW pritom vzrástol o 74 % na 376.000 vozidiel alebo 15 % z celkového predaja.