Predaj SUV modelov vyrobených v Číne vo februári pomohol zmierniť negatívny vplyv poklesu predaja domácich sedanov.
Autor TASR
Peking 10. marca (TASR) - Tempo rastu predaja áut v Číne sa vo februári spomalilo napriek obrovskému dopytu po športovo-úžitkových vozidlách (SUV) z domácej produkcie, ktorý sa takmer zdvojnásobil. Dôvodom bol slabší predaj sedanov vyrábaných v Číne. Informovala o tom agentúra AP.
Z údajov čínskeho združenia výrobcov automobilov (CAAM) vyplýva, že vo februári sa predalo v krajine 1,4 milióna vozidiel, o 6,4 % viac ako v rovnakom mesiaci minulého roku. To je menší medziročný nárast ako v januári, keď odbyt nových vozidiel vyskočil o 10,3 %.
Dopyt po autách v Číne, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete, sa spomaľuje v dôsledku ochladzovania čínskej ekonomiky. Jej výkon vlani stúpol o 7,4 %, najmenej za celú dekádu. Okrem toho, na február tento rok pripadli oslavy nového Lunárneho roka, keď sú mnohé firmy aj dva týždne zatvorené.
Štatistiky tiež ukázali, že predaj SUV modelov vyrobených v Číne vo februári vzrástol až o 94,7 % na 187.000 kusov. Pomohol zmierniť negatívny vplyv poklesu predaja domácich sedanov, a to medziročne o 3,3 % na 174.000, na celkový odbyt vozidiel.
Za prvé dva mesiace 2015 sa predaj osobných áut v Číne zvýšil o 8,7 % na 3,4 milióna kusov a celkový odbyt vozidiel, vrátane nákladných áut a autobusov vzrástol o 4,3 %.
Podľa CAAM čínskym výrobcom sa vo februári podarilo zvýšiť svoj podiel na domácom trhu, ale konkrétne čísla združenie nezverejnilo. Vlani podiel domácich automobiliek klesol o 2,1 percentuálneho bodu na 41,2 %.
Z údajov čínskeho združenia výrobcov automobilov (CAAM) vyplýva, že vo februári sa predalo v krajine 1,4 milióna vozidiel, o 6,4 % viac ako v rovnakom mesiaci minulého roku. To je menší medziročný nárast ako v januári, keď odbyt nových vozidiel vyskočil o 10,3 %.
Dopyt po autách v Číne, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete, sa spomaľuje v dôsledku ochladzovania čínskej ekonomiky. Jej výkon vlani stúpol o 7,4 %, najmenej za celú dekádu. Okrem toho, na február tento rok pripadli oslavy nového Lunárneho roka, keď sú mnohé firmy aj dva týždne zatvorené.
Štatistiky tiež ukázali, že predaj SUV modelov vyrobených v Číne vo februári vzrástol až o 94,7 % na 187.000 kusov. Pomohol zmierniť negatívny vplyv poklesu predaja domácich sedanov, a to medziročne o 3,3 % na 174.000, na celkový odbyt vozidiel.
Za prvé dva mesiace 2015 sa predaj osobných áut v Číne zvýšil o 8,7 % na 3,4 milióna kusov a celkový odbyt vozidiel, vrátane nákladných áut a autobusov vzrástol o 4,3 %.
Podľa CAAM čínskym výrobcom sa vo februári podarilo zvýšiť svoj podiel na domácom trhu, ale konkrétne čísla združenie nezverejnilo. Vlani podiel domácich automobiliek klesol o 2,1 percentuálneho bodu na 41,2 %.