K pôvodne stanovenému cieľu na minulý rok sa chcú firmy priblížiť v tomto roku. Plánujú predať 7,44 milióna vozidiel, čo v porovnaní s rokom 2023 predstavuje rast približne o 2 %.
Autor TASR
Soul 3. januára (TASR) - Juhokórejské automobilky Hyundai a Kia zaznamenali za minulý rok kombinovaný predaj 7,3 milióna áut, čím zaostali za cieľom, ktorý si stanovili na začiatku roka. V porovnaní s rokom 2022 však objem predaja zvýšili a na tento rok si stanovili ďalší rast, avšak miernejší než na rok 2023. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Za rok 2023 predali automobilky spoločne 7,3 milióna áut, zatiaľ čo v predchádzajúcom roku predaj dosiahol 6,85 milióna vozidiel. Kia vlani vykázala rekordný predaj, ktorý predstavoval 3,09 milióna áut. Predchádzajúci rekordný rok zaznamenala menšia z automobiliek v roku 2014, keď objem jej predaja dosiahol 3,04 milióna vozidiel.
Z pohľadu kombinovaného predaja však automobilky vlani zaostali za svojím cieľom zvýšiť predaj zhruba o desatinu na 7,52 milióna áut. Ako dôvod uviedli náročné ekonomické podmienky vrátane zvyšovania úrokových sadzieb a inflácie, ktoré zhoršili možnosti potenciálnych kupcov.
K pôvodne stanovenému cieľu na minulý rok sa chcú firmy priblížiť v tomto roku. Plánujú predať 7,44 milióna vozidiel, čo v porovnaní s rokom 2023 predstavuje rast približne o 2 %.
Analytici uviedli, že tohtoročný predajný cieľ je možné splniť, všetko však bude závisieť od ďalšieho vývoja podmienok na trhu vrátane úrokových sadzieb. Hyundai plánuje zvýšiť predaj áut tento rok o 0,6 % na 4,24 milióna. Kia je optimistickejšia a objem predaja chce zvýšiť na 3,2 milióna vozidiel, čo znamená rast o 3,6 %.
Za rok 2023 predali automobilky spoločne 7,3 milióna áut, zatiaľ čo v predchádzajúcom roku predaj dosiahol 6,85 milióna vozidiel. Kia vlani vykázala rekordný predaj, ktorý predstavoval 3,09 milióna áut. Predchádzajúci rekordný rok zaznamenala menšia z automobiliek v roku 2014, keď objem jej predaja dosiahol 3,04 milióna vozidiel.
Z pohľadu kombinovaného predaja však automobilky vlani zaostali za svojím cieľom zvýšiť predaj zhruba o desatinu na 7,52 milióna áut. Ako dôvod uviedli náročné ekonomické podmienky vrátane zvyšovania úrokových sadzieb a inflácie, ktoré zhoršili možnosti potenciálnych kupcov.
K pôvodne stanovenému cieľu na minulý rok sa chcú firmy priblížiť v tomto roku. Plánujú predať 7,44 milióna vozidiel, čo v porovnaní s rokom 2023 predstavuje rast približne o 2 %.
Analytici uviedli, že tohtoročný predajný cieľ je možné splniť, všetko však bude závisieť od ďalšieho vývoja podmienok na trhu vrátane úrokových sadzieb. Hyundai plánuje zvýšiť predaj áut tento rok o 0,6 % na 4,24 milióna. Kia je optimistickejšia a objem predaja chce zvýšiť na 3,2 milióna vozidiel, čo znamená rast o 3,6 %.