Tesla predala v októbri celkovo 72.115 vozidiel vyrobených v Číne.
Autor TASR
Peking 2. novembra (TASR) - Napriek výraznému znižovaniu cien americký výrobca elektrických vozidiel Tesla zaznamenal v októbri pokles predaja áut vyrobených v Číne. Naopak, čínskemu rivalovi Tesly, firme BYD, predaj vzrástol. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá zverejnila najnovšie údaje Čínskej automobilovej asociácie (CPCA).
Tesla predala v októbri celkovo 72.115 vozidiel vyrobených v Číne. V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom to predstavuje pokles o 2,7 %. Na druhej strane, čínska automobilka BYD, ktorá je najväčším čínskym konkurentom Tesly, zvýšila minulý mesiac predaj svojich áut medzimesačne o 5 % na 301.095. V medziročnom porovnaní vzrástol predaj vozidiel BYD až o 38,4 %.
Tesla sa rozhodla uprednostniť objem predaja pred ziskami, najmä na čínskom trhu, kde sa americká firma dostala pod tlak miestnej konkurencie. Ani napriek odštartovaniu cenovej vojny sa však jej podiel na čínskom trhu zvýšiť nepodarilo, naopak, podiel Tesly výrazne klesol.
V 3. štvrťroku dosiahol podiel Tesly na čínskom trhu s elektrickými autami 9,89 %, zatiaľ čo v 2. kvartáli predstavoval 12,98 %. Pokles, aj keď mierny, zaznamenala automobilka aj v medziročnom porovnaní, keď v 3. štvrťroku minulého roka dosahoval jej podiel s elektromobilmi na čínskom trhu 9,93 %.
Tesle sa nepodarilo v 3. kvartáli splniť odhady v oblasti zisku ani tržieb. Prognózy nenaplnila ani v prípade celosvetových dodávok, keď produkciu ovplyvnili odstávky liniek v jej závodoch v Šanghaji a texaskom Austine spojené s modernizáciou liniek.
Tesla predala v októbri celkovo 72.115 vozidiel vyrobených v Číne. V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom to predstavuje pokles o 2,7 %. Na druhej strane, čínska automobilka BYD, ktorá je najväčším čínskym konkurentom Tesly, zvýšila minulý mesiac predaj svojich áut medzimesačne o 5 % na 301.095. V medziročnom porovnaní vzrástol predaj vozidiel BYD až o 38,4 %.
Tesla sa rozhodla uprednostniť objem predaja pred ziskami, najmä na čínskom trhu, kde sa americká firma dostala pod tlak miestnej konkurencie. Ani napriek odštartovaniu cenovej vojny sa však jej podiel na čínskom trhu zvýšiť nepodarilo, naopak, podiel Tesly výrazne klesol.
V 3. štvrťroku dosiahol podiel Tesly na čínskom trhu s elektrickými autami 9,89 %, zatiaľ čo v 2. kvartáli predstavoval 12,98 %. Pokles, aj keď mierny, zaznamenala automobilka aj v medziročnom porovnaní, keď v 3. štvrťroku minulého roka dosahoval jej podiel s elektromobilmi na čínskom trhu 9,93 %.
Tesle sa nepodarilo v 3. kvartáli splniť odhady v oblasti zisku ani tržieb. Prognózy nenaplnila ani v prípade celosvetových dodávok, keď produkciu ovplyvnili odstávky liniek v jej závodoch v Šanghaji a texaskom Austine spojené s modernizáciou liniek.