Predaj vozidiel na najväčšom trhu na svete - v Číne, sa totiž minulý rok znížil o 6 % na 22,7 milióna kusov. Bol to prvý medziročný pokles predaja áut v tejto krajine minimálne za dve desaťročia.
Autor TASR
Peking 9. januára (TASR) - Motor rastu svetového automobilového priemyslu sa vlani zastavil. A ani vyhliadky na tento rok nie sú priaznivé.
Predaj vozidiel na najväčšom trhu na svete - v Číne, sa totiž minulý rok znížil o 6 % na 22,7 milióna kusov. Bol to prvý medziročný pokles predaja áut v tejto krajine minimálne za dve desaťročia. Informovalo o tom čínske automobilové združenie CPCA.
Obchodný spor Pekingu s USA, spomaľovanie čínskej ekonomiky a pád čínskych akcií odrádzajú kupujúcich od investícií do drahších položiek, ako sú autá. A to signalizuje ďalšie problémy pre toto odvetvie.
Táto správa prichádza po tom, ako americký koncern Apple varoval, že jeho tržby v 1. kvartáli negatívne ovplyvní pokles predaja iPhonov v Číne. A zároveň najúspešnejšia automobilka v Číne Geely oznámila, že tento rok očakáva stagnáciu odbytu.
Zahraniční výrobcovia automobilov, ako sú Ford, Volkswagen, Jaguar Land Rover a General Motors, zaznamenali vlani v Číne pokles predaja.
Čínske združenie výrobcov automobilov (CAAM), ktoré podporuje vláda, minulý mesiac pripísalo spomalenie predaja áut ekonomickým zmenám a "medzinárodným faktorom", teda obchodnej vojne Číny s USA.
CAAM očakáva, že situácia na čínskom trhu sa v roku 2019 nezmení. Dodáva, že aj keď dopyt po dieslových a benzínových vozidlách klesá, rastúci predaj elektrických automobilov pravdepodobne pomôže celému trhu vyhnúť sa ďalšiemu poklesu.
Čína vlani ukončila štátne dotácie na nákup nových ekologickejších automobilov, čo tiež ovplyvnilo predaj.
Čínska národná komisia pre rozvoj a reformu (NDRC) však tvrdí, že sa pripravuje politika na podporu spotrebiteľských výdavkov vrátane nákupu automobilov a domácich spotrebičov. Podľa niektorých zdrojov by vláda mohla podporiť nákup áut v odľahlejších vidieckych oblastiach alebo znížiť daň z predaja áut.
Predaj vozidiel na najväčšom trhu na svete - v Číne, sa totiž minulý rok znížil o 6 % na 22,7 milióna kusov. Bol to prvý medziročný pokles predaja áut v tejto krajine minimálne za dve desaťročia. Informovalo o tom čínske automobilové združenie CPCA.
Obchodný spor Pekingu s USA, spomaľovanie čínskej ekonomiky a pád čínskych akcií odrádzajú kupujúcich od investícií do drahších položiek, ako sú autá. A to signalizuje ďalšie problémy pre toto odvetvie.
Táto správa prichádza po tom, ako americký koncern Apple varoval, že jeho tržby v 1. kvartáli negatívne ovplyvní pokles predaja iPhonov v Číne. A zároveň najúspešnejšia automobilka v Číne Geely oznámila, že tento rok očakáva stagnáciu odbytu.
Zahraniční výrobcovia automobilov, ako sú Ford, Volkswagen, Jaguar Land Rover a General Motors, zaznamenali vlani v Číne pokles predaja.
Čínske združenie výrobcov automobilov (CAAM), ktoré podporuje vláda, minulý mesiac pripísalo spomalenie predaja áut ekonomickým zmenám a "medzinárodným faktorom", teda obchodnej vojne Číny s USA.
CAAM očakáva, že situácia na čínskom trhu sa v roku 2019 nezmení. Dodáva, že aj keď dopyt po dieslových a benzínových vozidlách klesá, rastúci predaj elektrických automobilov pravdepodobne pomôže celému trhu vyhnúť sa ďalšiemu poklesu.
Čína vlani ukončila štátne dotácie na nákup nových ekologickejších automobilov, čo tiež ovplyvnilo predaj.
Čínska národná komisia pre rozvoj a reformu (NDRC) však tvrdí, že sa pripravuje politika na podporu spotrebiteľských výdavkov vrátane nákupu automobilov a domácich spotrebičov. Podľa niektorých zdrojov by vláda mohla podporiť nákup áut v odľahlejších vidieckych oblastiach alebo znížiť daň z predaja áut.